باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر

در گزارش مین فود عنوان شد

باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر به گزارش مین فود یك متخصص طب سنتی با اشاره به اینكه در افطار باید غذای لطیف و سبك و در سحر غذای كامل میل شود اظهار داشت: خواب پس از سحر بسیار بد بوده و باید پرهیز شود.


علیرضا یارقلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباب تغذیه افطار و سحر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سفارش می شود در افطار غذایی لطیف و سبک اما در سحر غذای کامل میل شود و در مجموع نباید پرخوری نماییم چونکه پرخوری موجب گرسنگی، معده درد و ضعف بدنی می شود. او همینطور در مورد مصرف زولبیا در ماه رمضان گفت: مشکلی برای خوردن زولبیا وجود ندارد ولی بهتر است درست مصرف شود و مصرف خیلی کم آن مفیدست سفارش می شود یک ساعت پس از افطار یک و دو عدد زولبیا و بامیه با چای کمرنگ میل شود. این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غذاهای افطار نان و پنیر، گردو، خرما، چهارمغز و شیر است اظهار داشت: می توان در افطار سوپ ساده نیز مصرف کرد و باید در افطار غذای سبک مانند صبحانه بخوریم ولی به عکس در سحر یک شام کامل خورده شود. یارقلی در مورد مصرف شام به جز افطار اضافه کرد: با توجه به این که فاصله بین افطار تا سحر زیاد نیست بنا بر این نباید وعده شام خورده شود و مردم از پرخوری پرهیز کنند. او همینطور با اشاره به اینکه تغذیه افطار تا افطار بد است اظهار داشت: با این نوع تغذیه، سیستم گوارش گرفتار ضعف می شود و فرد در طول روز ماه مبارک رمضان دیگر سرحال نیست و از ظهر به بعد بی حال می شود بنا بر این حتما سفارش می شود که سحری میل شود. وی افزود: غذای کامل در سحر میل شود مانند سبزی پلو، پلوهای رنگی و همین طور مصرف خورشت هایی شامل گوشت و مرغ سفارش می شود. این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف آش و حلیم و کله پاچه در سحر است اظهار داشت: در بین مردم این گونه رواج دارد که آش و حلیم را در افطار می خوریم در صورتیکه جای درست استفاده آنها در سحر است نه افطار. وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که پس از سحری روزه داران نباید بخوابند و خواب پس از سحر بسیار بد است و بهتر است پس از طلوع آفتاب نیم ساعت خوابید. یارقلی با اشاره به اینکه نباید در سحری چای پررنگ میل شود اظهار داشت: از نوشیدنی های خوب بین افطار تا سحر شربت سکنجبین، تخم های شربتی، ماهء الشعیر طبی است که موجب رفع تشنگی می شود. وی ادامه داد: در صورتیکه روزه داران در طول روز عطش دارند می توانند گلاب در هوا اسپری کنند و همین طور بوی سیب نیز می تواند تشنگی را برطرف کند و از طرف دیگر مصرف کاهو نیم ساعت پیش از سحر نیز می تواند مانع تشنگی روزه داران در طول روز شود.

1399/02/17
14:42:27
5.0 / 5
1905
تگهای خبر: تغذیه , درد , سیستم , شیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است