آشنایی با مواد خوراكی كه فیبر مصرفی را می افزایند

نكته سلامت؛

آشنایی با مواد خوراكی كه فیبر مصرفی را می افزایند مین فود: محققان سفارش می كنند برپایه سن و جنسیت، هر فرد باید بین ۲۱ تا ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف كند.



به گزارش مین فود به نقل از مهر، فیبر كه از موادغذایی گیاهی بدست می اید، دارای فواید متعددی برای سلامت همچون كمك به هضم غذا، كمك به احساس سیری طولانی تر و كمك به كنترل زیاده خوری است.
محققان برای تامین میزان فیبر موردنیاز بدن، دستورالعمل های زیر را سفارش می كنند:
- حداقل دو فنجان میوه و دوونیم فنجان سبزیجات در روز مصرف كنید.
- به جای نان سفید تصفیه شده، نان سبوس دار و به جای برنج سفید، برنج قهوه ای استفاده كنید.
- به غذاهایتان سبوس گندم اضافه كنید.
- هر روز نصف فنجان لوبیا پخته نظیر لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیاچیتی، لوبیا سیاه، یا لوبیا چشم بلبلی مصرف كنید.

1397/05/08
22:53:40
5.0 / 5
182
تگهای خبر: غذا