سفارش های مفید بعد از پرخوری

سفارش های مفید بعد از پرخوری به گزارش مین فود مواقعی كه الگوی تغذیه سالم را نادیده گرفته و پرخوری می كنید بعد از آن بهتر است به جای استراحت روی كاناپه یا چرت زدن، تحرك داشته و برای جبران آن اقدام كنید.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، ورزش كردن بعد از پرخوری می تواند به هضم بهتر غذا، بهبود گردش خون و افزایش سطح انرژی در بدنتان كمك نماید. هرچند تحرك شدید بعد از خوردن غذا سفارش نمی گردد.
در ادامه چند سفارش از متخصصان تغذیه برای جبران نتایج پرخوری به نقل از سایت "شیپ" آورده شده است:
كمی حركات یوگا انجام دهید
اگر پرخوری كرده باشید، انجام ورزش های شدید با شكم پر می تواند بیش از اندازه تهاجمی باشد اما یوگا می تواند درون بدن شما را به تكاپو باز داشته و آنرا در كمتر از ۱۵ دقیقه به حالت طبیعی بازگرداند.
به قول یك مربی یوگا دو نوع از حركات یوگا می تواند به هضم بهتر و افزایش سطوح انرژی در بدنتان كمك نماید. نخستین حركت، حركت سوكهاسانا (چهار زانوی ساده) است. ابتدا پاهایتان را به صورت چهار زانو روی هم قرار دهید. دست های خویش را روی زانوها قرار دهید و شكم خویش را به داخل فرو دهید و قفسه سینه را به بالا بكشید. شانه هایتان را به سمت بالا و پایین حركت دهید و چشم هایتان را برای یك تا دو دقیقه بسته نگاه دارید.
حركت دوم یوگا كه پس از پرخوری می تواند مفید باشد، حركت آنولوما ویلوما و تنفس متناوب با بینی است. در وضعیت سوكهاسانا (چهار زانوی ساده) بنشینید و دست چپ خویش را روی زانوی چپ خود و دست راستتان را بالا رو به روی صورتتان نگه دارید. همان گونه كه كف دست راستتان باز است، انگشت میانه و اشاره خویش را پایین بیاورید. در همین وضعیت با شست دست راستتان سوراخ راست بینی تان را ببندید و با سوراخ باز چپ بینی تان یك نفس عمیق بكشید. هنگامی كه به صورت كامل نفس خویش را داخل بینی دادید، سوراخ چپ بینی خویش را با انگشت حلقه و انگشت كوچك ببندید تا هر دو سوراخ بینی تان بسته بماند. مدت كوتاهی در این حالت بمانید و سپس انگشت شست راست خویش را از روی سوراخ راست بینی تان بردارید و نفستان را از سوراخ راست بینی خود خارج كنید. سوراخ راست بینی خویش را باز نگه دارید و از این طریق نفس بكشید. هنگامی كه به صورت كامل نفس خویش را داخل بینی دادید، باردیگر با انگشت شست راست خود سوراخ راست بینی تان را ببندید و مكث كنید. چند لحظه بعد نفس خویش را از سوراخ چپ بینی خارج كنید و از راه همان سوراخ چپ بینی باردیگر نفستان را داخل دهید. سپس سوراخ چپ بینی را ببندید و نفستان را از سوراخ راست بینی خود خارج كنید. این روند را به همین ترتیب ادامه دهید و دم و بازدم از راه هر یك از سوراخ های بینی تان را یك دقیقه ادامه دهید و این عمل را برای دو یا سه بار تكرار كنید.
قدم بزنید
یكی از روش های آسان برای هضم بهتر غذا انجام بعضی از ورزش ها با اثرات كم روی قلب بعد از پرخوری است. یك متخصص ورزشی در این مورد می گوید انجام یك پیاده روی كم مسافت سریع یا پیاده روی كمی طولانی بعد از پرخوری می تواند مفید باشد. هم چنین تحقیقات نشان داده تركیب كردن پیاده وری های كوتاه و سریع با قدم زدن های تفریحی و آرام راهی موثر برای از دست دادن چربی های دور شكم است.



1398/01/29
14:53:22
5.0 / 5
106
تگهای خبر: تغذیه , چربی , سایت , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است