محققان فنلاندی توصیه می كنند؛

كاهش ریسك بیماری قلبی با مصرف ماهی های چرب

كاهش ریسك بیماری قلبی با مصرف ماهی های چرب مین فود: محققان عنوان می كنند مصرف چهار وعده ماهی چرب در هفته به افزایش میزان كلسترول خوب و پیشگیری از بیماری قلبی كمك می نماید.



به گزارش مین فود به نقل از مهر، یافته ها نشان داد ماهی های چرب باعث افزایش اندازه و تركیب لیپید ذرات HDL (كلسترول خوب) در افراد مبتلا به اختلال متابولیسم گلوكز می گردد.
همچنین مصرف روزانه ۳۰ ml روغن كاملینا در كاهش ذرات مضر كلسترول بد یا LDL مفید است؛ روغن كاملینا سرشار از اسید آلفا-لینولنیك است كه یك اسیدچرب امگا۳ ضروری به حساب می آید.
لیپوپروتئین LDL پیش عامل مبتلا شدن به LDL است. مطالعات قبلی نشان داده اند كه اسیدهای چرب امگا۳ با زنجیره طویل كه در ماهی یافت می شوند دارای تاثیر مفیدی بر اندازه و تركیب لیپوپروتئین هستند.
به گفته محققان دانشگاه فنلاند شرقی، هر دو این تغییرات باعث كاهش ریسك بیماری های قلبی-عروقی می شوند.
در این مطالعه، تیم تحقیق حدود ۱۰۰ مرد و زن فنلاندی را در رده سنی ۴۰ تا ۷۲ سال كه مبتلا به اختلال متابولیسم گلوكز بودند، مورد بررسی قرار دادند.
شركت كنندگان مطالعه به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند و به مدت ۱۲ هفته خوراكی تعیین شده را مصرف كردند: گروه روغن كاملینا، گروه ماهی چرب، گروه ماهی كم چرب، و گروه كنترل.
به گفته محققان، افراد در گروه روغن كاملینا و گروه ماهی چرب دارای میزان بالاتر كلسترول HDL و میزان كمتر كلسترول LDL بودند، اما در گروه مصرف كننده ماهی كم چرب تغییراتی در تعداد، اندازه یا تركیب ذرات لیپوپروتئین مشاهده نشد.

1397/02/08
13:22:30
5.0 / 5
75
تگهای خبر: كلسترول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است

مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی