كاهش 10 درصدی خطر مبتلاشدن به بیماری قلبی با شام گیاهی

كاهش 10 درصدی خطر مبتلاشدن به بیماری قلبی با شام گیاهی مین فود: خراسان رضوی برمبنای بررسی انجمن غدد درون ریز (Endocrine Society) خوردن یک وعده شام گیاهی می تواند خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی را 10 درصد کم کند.


به نقل از ارث، پژوهشگران دریافتند: افرادی که در وعده شام، کربوهیدرات تصفیه شده بیش از اندازه و گوشت های چرب می خورند، نسبت به افرادی که این نوع غذا را در صبحانه می خورند، بیشتر به بیماریهای قلبی مبتلا خواهند شد. با اهمیت ترین علل مرگ ومیر شامل نارسایی احتقانی قلب، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماریهای قلبی وعروقی است.
سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که هر ساله ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر بیماریهای قلبی وعروقی جان خودرا از دست می دهند که ۳۱ درصد از کل مرگ ومیرها در جهان است. افرادی که بطور منظم چربی اشباع، گوشت های فرآوری شده و قند اضافی مصرف می کنند، بیشتر با خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی وعروقی مواجهند. در مقابل، خوردن رژیم غذایی سالم برای قلب با سبزیجات و غلات بیشتر و گوشت کمتر می تواند خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی وعروقی را به میزان قابل توجهی کم کند.
پژوهشگران برای ارائه راه حل کاهش خطر بیماریهای قلبی باید به زمان صرف غذا و کیفیت آن توجه داشته باشند. آنان داده های حاصل از نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه (NHANES) که شامل ۲۷ هزار و ۹۱۱ بزرگسال در ایالات متحده بود را تجزیه وتحلیل کردند. اطلاعات رژیم غذایی طی مصاحبه با شرکت کنندگان در دو روز غیر متوالی جمع آوری شده بود.
گروه پژوهشگران، میزان مبتلاشدن به بیماریهای قلبی شرکت کنندگان را با خوردن چربی، کربوهیدرات و پروتئین های مختلف در صبحانه و شام مقایسه کردند و نتایج نشان داد که خوردن شام گیاهی با کاهش ۱۰ درصدی خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی وعروقی مرتبط می باشد.
پژوهشگران عنوان کردند: «همیشه به ویژه در افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی رژیم غذایی سالم سفارش می شود، اما این مورد را دریافتیم که خوردن گوشت و کربوهیدرات تصفیه شده در وعده صبحانه خطر کمتری به همراه خواهد داشت.»
این بررسی در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism انتشار یافته است.




منبع:

1400/03/06
12:01:59
5.0 / 5
308
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , تغذیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است