نوشیدن قهوه ریسک مبتلاشدن به آلزایمر را می کاهد محققان استرالیایی می گویند؛ مین فود: نتایج یک پژوهش طولانی مدت نشان داده است که نوشیدن مقادیر زیاد قهوه ممکنست احتمال مبتلاشدن به بیماری آلزایمر را کم کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه ادیت کوان استرالیا در مطالعه ای به بررسی این مساله پرداختند که آیا مصرف قهوه بر میزان زوال شناختی بیش از ۲۰۰ استرالیایی در طول یک دهه تأثیر گذاشته است یا خیر. دکتر «سامانتا گاردنر»، محقق اصلی این مطالعه، اظهار داشت: «نتایج نشان داد که بین قهوه و چندین نشانگر مهم در رابطه با بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد.» او اظهار داشت: «ما دریافتیم شرکت کنندگانی که هیچ اختلالی در حافظه نداشتند و در ابتدای مطالعه مصرف قهوه شان بیشتر بود، با خطر کمتر مبتلاشدن به اختلالات شناختی خفیف که اغلب پیش از بیماری آلزایمر روی می دهد، یا مبتلاشدن به بیماری آلزایمر در طول مطالعه روبرو بودند.» محققان دریافتند نوشیدن قهوه بیشتر نتایج مثبتی در ارتباط با حوزه های خاصی از عملکرد شناختی، خصوصاً عملکرد اجرائی که شامل برنامه ریزی، خودکنترلی و توجه است، داشت. همچنین بنظر می رسد مصرف بیشتر قهوه با کُند کردن روند تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز، عاملی کلیدی در ایجاد بیماری آلزایمر، مرتبط می باشد. دکتر گاردنر در ادامه اضافه کرد: «اگرچه تحقیقات بیشتری دراین زمینه مورد نیاز است، اما این مطالعه دلگرم کننده بود برای اینکه نشان داد نوشیدن قهوه می تواند راهی آسان برای مساعدت با تاخیر در شروع بیماری آلزایمر باشد.» به گفته وی، «این نوشیدنی می تواند خصوصاً برای افرادی که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ندارند، مفید باشد.» محققان معتقدند ممکنست بتوان تعدادی از دستورالعمل های روشنی را ایجاد کرد که افراد می توانند در میانسالی از آنها پیروی کنند و این امر بتواند تأثیری پایدار داشته باشد. دکتر گاردنر اظهار داشت: «اگر متوسط فنجان قهوه ای که در خانه تهیه می شود ۲۴۰ گرم باشد، افزایش آن به دو فنجان در روز می تواند بطور بالقوه زوال شناختی را تا ۸ درصد بعد از ۱۸ ماه کم کند.» «همچنین می توان شاهد کاهش ۵ درصدی تجمع آمیلوئید در مغز در همان دوره زمانی بود.» در بیماری آلزایمر، آمیلوئید با تجمع در کنارهم، پلاک هایی را تشکیل می دهد که برای مغز سمی هستند. محققان هنوز بطور دقیق مشخص نکرده اند که کدام ترکیبات قهوه در تأثیرات مثبت آن بر سلامت مغز نقش دارند. منبع: minfood.ir 1400/09/18 12:06:23 5.0 از 5 1111 تگهای خبر: برنامه , بیمار , بیماری , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی