ارتباط مصرف آبمیوه کودکان و خطر فشارخون در بزرگسالی به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید می گوید جعبه آبمیوه هایی که به عنوان خوراکی روزانه به فرزندتان می دهید، می تواند سلامت قلب او را در آینده به خطر بیاندازد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که نوشیدن آبمیوه یا نوشابه های شیرین در دوران کودکی ممکنست با افزایش ریسک فشارخون بالا در بزرگسالی ارتباط داشته باشد.محققان دریافتند کودکانی که روزانه ۰.۳ لیتر یا بیشتر آبمیوه می نوشیدند، ۳۵ درصد بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به فشارخون بالا در بزرگسالی بودند.به همین ترتیب، آنهایی که ۰.۷ لیتر یا بیشتر نوشابه های شیرین یا نوشیدنی های ورزشی می نوشیدند، ۵۲ درصد بیشتر در معرض خطر بودند.این مطالعه همینطور نشان داد که جایگزینی هر یک از آنها با یک تکه میوه کامل، خطر مبتلا شدن به فشار خون بالا را در آینده کودک می کاهد.«واسانتی مالک»، محقق ارشد و رئیس تحقیقات تغذیه و جلوگیری از بیماری های مزمن در دانشگاه تورنتو در کانادا، اظهار داشت: «عادات غذایی در اوایل زندگی می تواند عواقب ماندگاری برای سلامتی داشته باشد.»او در یک بیانیه خبری اظهار داشت: «فشارخون بالا همینطور در اوایل زندگی ظاهر می شود و میزان آن در بزرگسالان جوان تر، کودکان و نوجوانان رو به افزایش است که اهمیت تشخیص و پیشگیری سریع را برجسته می کند.»محققان در یادداشت های پیش زمینه گفتند که فشار خون بالا منتج به بیماری های قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی می شود.برای مطالعه جدید، محققان داده های نزدیک به ۲۵۸۰۰ شرکت کننده را در یک مطالعه طولانی مدت روی جوانان آمریکایی به نام «مطالعه رشد امروز» تحلیل و بررسی کردند که کودکان را تا ۲۵ سال پیگیری می کرد.شرکت کنندگان هر یک تا چهار سال پرسشنامه های غذایی را پر کردند که در آن از آنها پرسیده می شد چند وقت یکبار نوشیدنی های شیرین شده با شکر یا آب میوه می نوشند. همینطور از آنها پرسیده شد که چند وقت یکبار میوه کامل می خورند.نتایج نشان داد کودکانی که هر روز آب میوه یا نوشیدنی های شیرین می نوشیدند، با افزایش سن و رسیدن به بزرگسالی، خطر مبتلا شدن به فشارخون بالا در آنها بالا رفته بود.تجزیه و تحلیل همینطور نشان داد که جایگزینی یک وعده روزانه نوشیدنی های شیرین با یک تکه میوه کامل، خطر را تا ۲۲ درصد کم می کند. جایگزینی یک وعده روزانه آب میوه با میوه کامل، خطر را تا ۱۹ درصد می کاهد.مالک اظهار داشت: «نوشیدنی های شیرین شده با شکر، مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی، که اغلب به عنوان نوشیدنی های سالم به بازار عرضه می شوند، باید محدود شوند.»او افزود: «مصرف آب میوه ممکنست در سطوح پایین بی ضرر باشد، اما در سطوح بالاتر مضر است. آنها همیشه باید ۱۰۰ درصد آب میوه باشند و در عین حال، فقط در حد اعتدال مصرف شوند. باید بر مصرف میوه کامل نسبت به نوشیدنی های شیرین تاکید شود.»محققان گفتند که میوه کامل همینطور حاوی فروکتوز- قند موجود در آب میوه- است، اما پالپ و فیبر اضافه شده در سیب یا پرتقال هضم را کُند می کند. این امر از افزایش ناگهانی قندخون که می تواند با مصرف مقدار اندکی آب میوه یا نوشابه همراه باشد، جلوگیری می کند.به اجمال، به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران گزارش دادند که نوشیدن آبمیوه یا نوشابه های شیرین در دوران کودکی ممکنست با افزایش خطر فشارخون بالا در بزرگسالی ارتباط داشته باشد. پژوهشگران دریافتند کودکانی که روزانه ۰.۳ لیتر یا بیشتر آبمیوه می نوشیدند، ۳۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشارخون بالا در بزرگسالی بودند. به همین ترتیب، آنهائیکه ۰.۷ لیتر یا بیشتر نوشابه های شیرین یا نوشیدنی های ورزشی می نوشیدند، ۵۲ درصد بیشتر در معرض خطر بودند. این مطالعه همین طور نشان داد که جایگزینی هر یک از آنها با یک تکه میوه کامل، خطر ابتلا به فشار خون بالا را در آینده کودک کاهش می دهد. او اضافه کرد: مصرف آب میوه ممکنست در سطوح پایین بی ضرر باشد، اما در سطوح بالاتر مضر است. منبع: مین فود 1405/04/09 20:16:59 5.0 از 5 145 تگهای خبر: آب , بازار , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابتلای ۴۰ درصد از مردم ایران به بیماری کبد چرب به همراه فیلم نظام ارجاع موجب کاهش هزینه کرد از جیب بیمار می شود به همراه فیلم کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۵ دوستان مین فود آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند پربحث ترین ها ابتلای ۴۰ درصد از مردم ایران به بیماری کبد چرب به همراه فیلم نظام ارجاع موجب کاهش هزینه کرد از جیب بیمار می شود به همراه فیلم کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد جدیدترین ها ابتلای ۴۰ درصد از مردم ایران به بیماری کبد چرب به همراه فیلم نظام ارجاع موجب کاهش هزینه کرد از جیب بیمار می شود به همراه فیلم کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی