خودكفایی كشور در تولید ید رادیو اكتیو برای درمان مین فود: تهران- دبیر علمی دوازدهمین كنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به این كه ید رادیو اكتیو یكی از درمان های اصلی برای مبتلایان به سرطان تیروئید است، اظهار داشت: با عنایت به اقدامات انجام شده در این زمینه در كشور به خوكفایی رسیده ایم. به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر شهرام علمداری در حاشیه كنگره در جمع خبرنگاران تصریح كرد: هرچند تولید ید رادیو اكتیو فرآیندی دشوار است اما سازمان انرژی اتمی كاركرد خوبی در این زمینه داشته و تولید این دارو با عنایت به تحریم همچنان در این سازمان ادامه دارد.وی تولید این دارو را یكی از كاربردهای صلح آمیز انرژی اتمی دانست و اظهار داشت: استفاده از ان برای درمان بیماران سرطان تیروئید، پس از جراحی جز اصلی ترین درمان ها است.دبیر علمی دوازدهمین كنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینكه طبیعی بودن كاركرد تیروئید بر تشكیل مغز جنین و هوش نوزاد خیلی موثر است، اظهار داشت: پركاری و كم كاری تیروئید در حاملگی تاثیر منفی می گذارد و تنظیم آن در این دوران خیلی مهم می باشد.** كمبود دارویی در زمینه بیماری های غدد نداریم وی با اشاره به اینكه كمبود دارویی در زمینه بیماری های غدد نداریم و شركت های اروپایی همچنان در حال فعالیت در این حوزه هستند، اضافه كرد: باتوجه به اقدامات وزارت بهداشت باوجود اعمال تحریم الان مشكلی در زمینه تامین داروهای این حوزه نداریم.علمداری افزود: همینطور فرمولاسیون خیلی از داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی و تیروئیدی در كشور وجود دارد و بعید می دانم اختلالی در این زمینه به وجود آید.عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: در حوزه دیابت، داروهای جدیدی بخصوص برای كنترل دیابت نوع ۲ تولید شده كه بخشی از آنها در ایران تولید می گردد و شركت های اروپایی هم در این زمینه با ایران مشاركت دارند.علمداری افزود: داروهای جدید علاوه بر كنترل قند خون، كاهش وزن و پیشگیری از بیماری های قلبی تأثیرگذار بوده و نسبت به داروهای قبلی استفاده از آنها راحت تر است. وی با اشاره به مهمترین موضوعات قابل ارائه در این كنگره اشاره نمود و اظهار داشت: در این كنگره حدود ۲۷ مبحث رشته غدد در ۳ روز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.علمداری داروهای جدید در درمان دیابت نوع ۲ و انواع جدید انسولین را همچون موضوعات قابل عرضه در این كنگره اعلام نمود و اظهار داشت: پیشرفت ها و آخرین یافته های در این باره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.دوازدهمین كنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم تا 25 آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی در مركز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.علمی 1201*2017 1397/08/23 15:41:32 5.0 از 5 5054 تگهای خبر: آب , اساتید , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی