سهم 7 و یك دهم درصدی سلامت از بودجه سال 99

نماینده اهواز عنوان كرد:

سهم 7 و یك دهم درصدی سلامت از بودجه سال 99 به گزارش مین فود ایسنا/خوزستان نماینده اهواز با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده حوزه سلامت در سال آینده اظهار داشت: سهم سلامت از بودجه كشور در سال 98، 5.1 درصد بود كه در سال 99 این بودجه به 7.1 درصد افزایش یافته است.



همایون یوسفی در یازدهمین كنگره تصویربرداری بیماری های زنان كه امروز (دوم بهمن ماه) در دانشگاه علوم پزشكی اهواز برگزار شد، اظهار نمود: هم اكنون طرح تحول سلامت بعنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت، در حال انجام می باشد. این طرح از سال ۹۲ شروع شده و باعث شده در سال های اخیر ۳.۲ برابر اعتبارات حوزه سلامت در كشور افزایش پیدا كند.

به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، وی اشاره كرد: طبق بررسی ها، پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت بالا بود و درصد زیادی از مردم سالیانه به سبب هزینه های سلامت به زیر خط فقر می رفتند كه در این خصوص باید فكری می شد. بدین سبب طرح تحول سلامت در كشور مبنای اقدامات قرار گرفت و به واسطه اقدامات انجام شده، پرداخت از جیب مردم از ۶۰ به ۴۰ درصد كم شد. همین طور تعداد افرادی كه به زیر خط فقر می رسیدند، كاهش یافته است.

نماینده اهواز در مجلس اظهار داشت: در خیلی از كشورهای توسعه یافته، یكی از محورهای اصلی دولت ها حوزه سلامت است بدین سبب باید به حوزه سلامت كشور ما نیز بیشتر توجه می شد. هر چند طرح تحول سلامت، خوب و مناسب می باشد اما بنظر می رسد شروع و سرعت اجرای آن متناسب با ظرفیت ها و زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی نبوده است.

یوسفی اشاره كرد: بنظر می رسد طرح تحول سلامت را بدون ایجاد زیرساخت لازم و با سرعت و تعجیل اجرا كردیم. بنا بر این در آغاز اجرای طرح، شاهد رضایتمندی نسبی مردم بودیم اما به تدریج این رضایت نسبی جای خودرا به مسائل مختلف همچون نارضایتی در حوزه سلامت داده است.

نماینده اهواز افزود: زیرساخت های لازم این طرح مانند پرونده الكترونیك و پزشك خانواده ایجاد نشده بود و بنا بر این نتوانستیم نظارت خوبی بر روند اجرای این طرح داشته باشیم. بنا بر این نیز به تدریج شاهد نارضایتی مردم هستیم و با وجود هزینه های زیاد، نتیجه لازم را به دست نیاورده ایم.

وی بیان كرد: اگر بخواهیم این مساله را تسهیل نماییم، باید زیرساخت های آن نیز برقرار شود. هم اكنون وزارت بهداشت و درمان و كمیسیون بهداشت مجلس جهت ایجاد زیرساخت های طرح تحول سلامت برنامه ریزی می كنند و امیدواریم با ایجاد این زیرساخت ها، نظارت ها افزایش یابد و شاهد توسعه پایدار در حوزه سلامت باشیم.

یوسفی با اشاره به بودجه حوزه سلامت عنوان كرد: هم اكنون وضعیت كشور از نظر اقتصادی سخت و دشوار است اما برخی موضوعات همچون حوزه سلامت جزو اولویت های دولت و مجلس است. با وجود مشكلات موجود در حوزه اقتصادی كشور، صیانت لازم جهت از بودجه های حوزه سلامت انجام شده است.

نماینده اهواز افزود: اعتبارات بودجه عمومی سال ۹۸، ۴۲ هزار میلیارد تومان بود كه این رقم در سال ۹۹، ۴۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. همین طور بودجه كل وزارت بهداشت همراه با درآمد اختصاصی آن در سال ۹۸، ۷۷ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۸۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

یوسفی اظهار داشت: سهم سلامت از بودجه كشور نیز در سال ۹۸، ۵.۱ درصد بود كه در سال ۹۹ این بودجه به ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

وی اشاره كرد: یكی از موارد مهم در حوزه سلامت كشور، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز است كه در سال ۹۸ حدود ۴.۵ میلیارد دلار بابت تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز كشور تخصیص دادیم و دارو و تجهیزات مورد نیاز كشور امسال بهتر از سال ۹۷ تامین شده است.

نماینده اهواز در مجلس بیان كرد: چالش مهم حوزه سلامت در سطح كشور، كسری ۲۰ هزار میلیاردی بودجه است كه به سبب عدم نظارت كافی در سال های اخیر، این كسری بودجه روی هم انباشته شده و الان مجلس شورای اسلامی و دولت در حال كوشش برای تامین این كسری بودجه هستند.

یوسفی اشاره كرد: یكی از چالش های خوزستان، كمبود بیمارستان های جدید و كمبود تخت بیمارستانی است. در طول ۴۶ سال قبل در اهواز در حوزه بیمارستان های دولتی، هیچ بیمارستانی را افتتاح نكردیم و خدمت رسانی به مردم به سبب افزایش جمعیت و فرسودگی بیمارستان ها كاهش یافته بود بدین سبب یكی از محورهایی كه باید در آن ورود می شد، ساخت بیمارستان های جدید بود كه هم اكنون ۱۱ پروژه بزرگ بیمارستانی در اهواز افتتاح شده یا در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری راه اندازی بیمارستان یك هزار تختوابی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت بیمارستان یك هزار تختخوابی اهواز در ابتدای جاده اهواز – اندیمشك ستاندن شده است. امسال ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات حوزه سال ۹۸ برای این بیمارستان اختصاص دادیم كه امیدواریم امسال فاز مطالعاتی این بیمارستان آغاز و بعد از آن بحث فاینانس حل شود.

نماینده اهواز اضافه كرد: همین طور برای راه اندازی بیمارستان سرطان خوزستان نیز با بنیاد بركت و یك شركت آلمانی قراردادی منعقد شده تا این بیمارستان در مدت سه سال در محل قدیمی بیمارستان شفا ساخته شود كه امیدواریم امسال كلنگ زنی آن صورت گیرد.

یوسفی اشاره كرد: همین طور با شركت فولاد خوزستان تفاهم نامه ای برای راه اندازی بیمارستان بیماری های تنفسی منعقد شده كه امیدواریم این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شود. با توجه به این كه مهم ترین نیاز مردم حمیدیه و باوی نیز وجود بیمارستان بود، مجوز لازم برای برای راه اندازی بیمارستان را ستاندن كردیم و اعتباری دراین زمینه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه كرد: بیمارستان سوسنگرد نیز افتتاح شده و بیمارستان بهبهان با ۲۲۰ تخت و بیمارستان الوار گرمسیری در اندیمشك نیز آماده افتتاح هستند. همین طور بیمارستان باغملك با بیشتر از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیكی تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده، افتتاح خواهند شد.

نماینده اهواز بیان كرد: در دزفول نیز سه پروژه بیمارستانی و در آبادان دو پروژه بیمارستانی در حال پیگیری هستند. امیدواریم با شروع به كار این پروژه های بیمارستانی نه ت نها نیاز استان خوزستان بلكه نیاز استان های همجوار را رفع نماییم.





منبع:

1398/11/02
23:01:36
5.0 از 5
4148
تگهای خبر: آب , برنامه , بیمار , بیمارستان
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است