روغن ماهی از بیماری قلبی پیشگیری می كند یافته محققان انگلیسی؛ مین فود: نتایج اخیر تحقیقات نشان می دهد مكمل روغن ماهی تا حدودی سبب كاهش ریسك بیماری قلبی می شود اما تاثیری در كاهش خطر مبتلاشدن به سرطان ندارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، دكتر «لی هوپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان، در این زمینه می گوید: «در حقیقت مردانی كه مكمل دارویی مصرف كرده بودند با افزایش بسیار كم خطر ابتلاء به سرطان پروستات مواجه گشتند.» وی در ادامه می افزاید: «در مجموع اگر ما چندین سال مكمل اُمگا ۳ مصرف نماییم، ریسك ابتلاء مان به بیماری قلبی خیلی كم كاسته می شود، اما ریسك ابتلاء به برخی سرطان ها تا میزان بسیار كمی افزایش خواهد داشت. در حقیقت میزان تأثیر كلی آن بر سلامت حداقل است.» به گفته پژوهشگران، حفظ سبك زندگی سالم با رژیم غذایی مناسب، انجام منظم ورزش های هوازی و الگوی خواب خوب می تواند تأثر بیشتری در مقایسه با روغن ماهی در پیش گیری از سرطان داشته باشد. طبق گزارش تیم تحقیقاتی هوپر، مقادیر خیلی كم اُمگا ۳ برای داشتن سلامت خوب موردنیاز است و آن مقدار هم در مواد خوراكی نظیر مغزیجات آجیلی، دانه ها و ماهی های چرب نظیر سالمون یافت می شود. محققان این مطالعه، داده های مربوط به ۴۷ آزمایش در مورد تأثیر مصرف امگا ۳ بر سرطان و همین طور داده های مربوط به ۸۶ مطالعه متمركز بر وقایع در رابطه با بیماری قلبی را بررسی كردند. در مجموع این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود. تیم تحقیق دریافت مصرف مكمل اُمگا ۳ تا حدودی سبب كاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می شود اما خطر سرطان پروستات را هم تا حدی بالا می برد. پژوهشگران همین طور تاكید می كنند هم فواید و هم مضرات مكمل روغن ماهی بسیار كوچك است. روغن ماهی یك ماده غذایی بسیار مغذی است كه سرشار از پروتئین و انرژی و همین طور ریزمغذی های نظیر سلنیوم، ید، ویتامین D و كلسیم است. 1398/12/25 22:56:05 5.0 از 5 3987 تگهای خبر: بیمار , بیماری , خوراكی , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی