تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای در تسكین التهاب روده محققان ایتالیایی پی بردند؛ مین فود: تحقیقات نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری التهاب روده، نظیر بیماری كرون و كولیت روده، با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای شاهد كاهش علایم بیماری شان خواهند بود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، بگفته پژوهشگران، افراد مبتلا به بیماری التهاب روده که به مدت ۶ ماه از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کرده بودند شاهد کاهش علایم بیماری شان و همین طور برخی شاخصهای دیگر بیماری زا نظیر کاهش وزن و کاهش انباشت چربی در کبدشان بودند.در این مطالعه، پژوهشگران از ۸۴ بیمار مبتلا به کولیت روده و ۵۸ بیمار مبتلا به بیماری کرون خواستند که به مدت ۶ ماه از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی نمایند.بعد از ۶ ماه پژوهشگران مشاهده نمودند تنها ۴ بیمار مبتلا به کولیت روده و ۲ بیمار مبتلا به بیماری کرون همچنان دارای بیماری فعال بودند و بقیه افراد علایم بسیار خفیفی داشتند.به گفته پژوهشگران، شرکت کنندگان این مطالعه شاهد کاهش وزن و کاهش ذخایر چربی در اطراف میانه بدن و کبدشان بودند.چاقی، اندازه بالا دور کمر، و ذخیره بیش از اندازه چربی در کبد همگی با التهاب مرتبط هستند که نتیجه آن می تواند منجر به فرایندهای تشدیدکننده بیماری التهاب روده شود.در طول این مطالعه، شاخص توده بدنی و میانگین اندازه دورکمر شرکت کنندگان کم شد.به گفته پژوهشگران، مصرف بلندمدت رژیم غذایی مدیترانه ای سبب کاهش میزان التهاب و بهبود سلامت متابولیکی می شود.رژیم غذایی مدیترانه ای مملو از میوه، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، ماهی، و چربی های سالم نظیر روغن زیتون است که اکثراً دارای خواص ضدالتهابی هستند. در عوض رژیم غذایی غربی مملو از گوشت قرمز و فراوری شده، مواد قندی، و چربی های سالم می باشد که می توانند سبب افزایش التهاب شوند.در نتیجه پژوهشگران معتقدند پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به کاهش التهاب و تسکین علایم بیماری التهاب روده کمک نماید.در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه کاگلیاری ایتالیا، ۸۳، ۱۴۷ فرد سوئدی را که مبتلا به التهاب روده نبودند به مدت ۱۷ سال از لحاظ میزان پیروی شان از رژیم غذایی مدیترانه ای تحت نظر داشتند. 1399/03/28 12:02:23 5.0 از 5 3366 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تسكین , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی