آثار منفی اضافه وزن در بیماران كرونا متخصص تغذیه عنوان كرد؛ به گزارش مین فود یك متخصص تغذیه، به موضوع وزن در دوران كرونا اشاره نمود و اظهار داشت: اضافه وزن می تواند در بیماران مبتلا به كرونا تاثیرات منفی بر روی سیر بیماری داشته باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، سوده رازقی، بیان داشت: اگر برای کاهش وزن از اپلیکیشن و شمارش کالری استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که مقدار انرژی دریافتی روزانه به کمتر ۱۲۰۰ کیلو کالری نرسد و کمتر شدن از این مقدار موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و مقاومت بدن در مقابل ویروس کرونا را می کاهد. وی به کاهش مصرف چربی های دریافتی اشاره نمود و اظهارداشت: اهتمام کنید بیشتر غذاها را به صورت آب پز، بخارپز و تنوری طبخ شود. چه روغن هایی مانند کره که بر پایه چربی حیوانی باشند و چه خیلی از روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، ذرت و…، اگر بیش از اندازه مصرف شوند می توانند ایمنی بدن را تضعیف کنند؛ بدین سبب چاره کار، کاهش مصرف روغن است و باید روغنی که برای غذا استفاده می شود روغن زیتون و کنجد باشد؛ البته مصرف این دو روغن نیز نباید بیش از نیاز بدن باشد امگا ۳ به تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در دوران کرونا کمک می نماید. این متخصص تغذیه، اظهار داشت: تا جایی که ممکنست در دوران کرونا هفته ای یکبار ماهی یا میگو مصرف شود برای اینکه مصرف این مواد غذایی انتخاب خوبی است، انواع ماهی که امگا ۳ بالایی دارند مانند شوریده و میگو سفارش می شود. رازقی اضافه کرد: اگر بهر دلیلی نمی توانیم ماهی مصرف نماییم، از مکمل امگا ۳ به صورت یک روز در بین در دوران کرونا استفاده نمائیم. چونکه مصرف آن کمک می نماید تا تعدل بین امگا ۳ و امگا ۶ در بدن برقرار باشد. وی در ادامه به مصرف سبزیجات و میوه جات اصرار کرد و بیان داشت: با حفظ تمام پروتکل های بهداشتی برای شست و شوی میوه ها و سبزیجات، روزانه به اندازه دو تا سه پیش دستی از سبزیجات استفاده گردد همین طور سه الی چهار واحد میوه مصرف شود؛ هر واحد میوه معادل یک میوه به اندازه یک کشت دست یا یک چهارم لیوان از آن میوه است. هر چه قدر تنوع میوه و سبزی از لحاظ رنگی بیشتر باشد مواد مغذی بیشتری به بدن می رسد. این متخصص تغذیه با اعلان اینکه مصرف قند و شیرینی را در دوران کرونا کاهش دهیم، گفت: تا جایی که ممکنست نوشیدنی های شیرین همچون انواع نوشابه ها، آب میوه های صنعتی، قند وشیرینی، انواع بیسکویت و کیک ها کمتر مصرف شود. مصرف قند و شیرینی جات می تواند موجب کاهش توان سیستم ایمنی بدن شود. وی اظهار داشت: ویتامین ها و مواد معدنی که برای مواجهه با وبروس کرونا بیشتر بر روی آنها تاکید گردیده است شامل ویتامین D، ویتامین C، منیزیم و روی است. رازقی، درباره مصرف ویتامین D، اضافه کرد: اگر سطح مصرف ویتامین D را نمی دانیم، مصرف روزانه ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین سفارش می شود. منبع: مین فود 1399/05/31 12:06:51 5.0 از 5 2248 تگهای خبر: آب , اضافه وزن , ایمنی , بهداشت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی