كلم بروكلی و بروكسل برای سلامت عروق خون مفید هستند یافته محققان استرالیایی؛ به گزارش مین فود مطالعات نشان می دهد برخی سبزیجات نظیر كلم بروكلی و كلم بروكسل (فندقی) از بیماری پیشرفته عروق خونی پیشگیری می كنند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محقان دانشگاه وسترن استرالیا دریافتند مصرف زیاد سبزیجات چلیپایی نظیر کلم برگ، کلم بروکلی و کلم بروکسل با کاهش کمتر بیماری عروق خونی در زنان مسن مرتبط می باشد.محققان در این مطالعه دریافتند افراد دارای رژیم غذایی سرشار از سبزیجات چلیپایی با احتمال کمتر تشکیل گسترده کلسیم در عروق آئورت شأن که نشانه اصلی بیماری عروقی است، مواجهند.بیماری عروق خونی، بر شریان های خونی تاثیر گذاشته و می تواند جریان خون در حال گردش در بدن را کم کند. این کاهش در جریان خون می تواند ناشی از تشکیل رسوبات چربی و کلسیم در دیواره های درونی عروق خونی نظیر آئورت باشد.تشکیل این رسوبات چربی و کلسیم عامل اصلی ابتلاء به بیماری قلبی یا سکته هستند.دکتر «لورن بلکنهورست»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما در مطالعات قبلی متوجه شدیم که مصرف بیشتر این سبزیجات با کاهش ریسک ابتلاء به بیماری قلبی عروقی نظیر حمله قلبی یا سکته مرتبط می باشد.»وی در ادامه می افزاید: «حال ما در مطالعه جدید دریافتیم زنان مسنی که روزانه میزان بیشتری سبزیجات چلیپایی مصرف می کنند با احتمال کمتر تشکیل رسوبات کلسیم در عروق خونی شأن روبرو هستند.»به گفته وی، «ویتامین K به وفور در این سبزیجات یافت می شود و به همین دلیل، این ماده معدنی در فرآیند ممانعت از تشکیل رسوبات کلسیم در رگ های خونی دخیل است.»محققان در این مطالعه مشاهده نمودند خانمهایی که روزانه بیشتر از ۴۵ گرم از این نوع سبزیجات مصرف می کردند ۴۶ درصد کمتر با خطر تشکیل رسوبات کلسیم در شریان های خونی شأن روبرو بودند. 1399/06/06 14:34:21 5.0 از 5 2302 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی