مادران آبستن مصرف اسید فولیك و ید را جدی بگیرند نایب رئیس انجمن متخصصین زنان ایران؛ به گزارش مین فود نایب رییس انجمن متخصصین زنان ایران، با اشاره به كیفیت مناسب مكمل های دارویی و غذایی تولید داخل ویژه مادران باردار، مصرف اسید فولیك و ید در دوره حاملگی را جدی بگیرید. به گزارش مین فود به نقل از مهر، مریم کاشانیان، در حاشیه بازدید از خطوط تولید دارو و مکمل های دارویی و غذایی کارخانه داروسازی خوارزمی در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر کیفیت مکمل های غذایی دارویی تولید داخل، تصریح کرد: وضعیت داروخانه های کشور در سال های گذشته بگونه ای بود که خیلی از مکمل های دارویی و غذایی مورد نیاز مردم از خارج تأمین می شود، ولی امروز شاهد امکانات و تجهیزات مناسب و تولید با کیفیت مکمل های دارویی و غذایی، بخصوص در حوزه دارو و مکمل های دارویی غذایی مورد نیاز بانوان و مادران هستیم. وی ادامه داد: این مورد واقعاً سبب افتخار و مباهات است که به واسط تلاش داروسازان کشورمان، بدون هیچ دغدغه و نگرانی بابت کیفیت مکمل های داخلی، می توانیم آنها را تجویز نماییم. استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: من خودم برای خانواده ام از همین دارو و مکمل های دارویی غذایی داخلی تجویز می کنم، بخصوص اینکه در سال های اخیر رقابت در بین شرکت های تولیدی، سبب رشد کیفیت در محصولات مکمل های غذایی دارویی تولید داخل شده است.وی افزود: زمانی که ما محصولات خارجی را مصرف می نماییم، اساساً ریسک حمل و نقل و فرآیندهای گمرکی و حتی تقلب را به جان خریده ایم ولی در مورد مکمل های تولید داخل، ایمنی و اطمینان بیشتری نسبت به اصالت و کیفیت آن وجود دارد و کارشناسان سازمان غذا و دارو کنترل و نظارت ادواری دارند. کاشانیان اظهار داشت: مصرف برخی ریز مغذی ها از قبیل اسید فولیک، ید، ویتامین D، آهن و کلسیم در دوره حاملگی حائز اهمیت می باشد و به صراحت می توان اظهار داشت که تأمین آنها سرنوشت ساز است و بنابراین برای اطمینان از تأمین آنها سفارش می شود که از مکمل های دارویی و غذایی استفاده گردد و خوشبختانه با سرمایه گذاری هایی که در داخل کشور صورت گرفته و بهره مندی از دانش فنی، می توانیم با اطمینان خاطر از مکمل های تولیدشده توسط شرکت های داروسازی کشورمان استفاده کنیموی تصریح کرد: همچون مهم ترین و معتبرین مکمل هایی که در دوره حاملگی مورد نیاز است، فولیک اسید است. مطالعات نشان داده که تجویز فولیک اسید برای یک خانم در قبل از بارداری، در زمان تشکیل سلول تخم، ضروریست تا جلوی ناهنجاری های لوله عصبی جنین گرفته شود و بنابراین حالا برای تمامی خانم هایی که قصد حاملگی دارند، باید حداقل یک تا سه ماه پیش از بارداری، مصرف اسیدفولیک آغاز شود و در مدت حاملگی هم مصرف آنرا ادامه دهند. البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن می تواند نگران کننده باشد. 1399/07/10 19:27:21 5.0 از 5 1823 تگهای خبر: ایمنی , پزشك , خرید , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی