مواد خوراكی مفید در جلوگیری از سرطان روده محققان فرانسوی می گویند؛ به گزارش مین فود بررسی های جدید نشان داده است برخی مواد غذایی و داروها به جلوگیری از سرطان روده كمك می كنند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی دانشگاه دیژون بورگوین فرانسه حدود ۸۰ مطالعه را در مورد نحوه تاثیر رژیم غذایی و برخی داروها بر خطر سرطان روده بررسی کردند. این مطالعات مربوط به سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ بودند. نتایج نشان داد در میان داروها، آسپرین (از گروه NSAIDها) ۱۴ تا ۲۹ درصد خطر مبتلا شدن به سرطان روده را می کاهد. مصرف NSAIDها به مدت بیشتر از ۵ سال با کاهش ۲۶ تا ۴۳ درصدی این بیماری مرتبط بود. همچنین مصرف اسیدفولیک (ویتامین B) تا ۱۵ درصد از خطر مبتلا شدن به این بیماری می کاهد. به همین ترتیب مصرف محصولات لبنی خطر سرطان روده را ۱۳ تا ۱۹ درصد می کاهد. مصرف فیبر با کاهش ۲۲ تا ۴۳ درصدی این ریسک و مصرف میوه و سبزیجات با کاهش ۵۲ درصدی ریسک این بیماری مرتبط می باشد. طبق این بررسی ها، هیچ مدرکی در خصوص مفید بودن ویتامین های E، C، مولتی ویتامین ها، بتاکاروتن یا سلنیوم در محافظت در مقابل سرطان روده یافت نشد. تاثیر چای، سیر یا پیاز، ویتامین D به تنهایی یا همراه با کلسیم، قهوه و کافئین، ماهی و اُمگا ۳ در جلوگیری از بیماری ضعیف یا نامعلوم بود. همینطور یافته های کافی هم در مورد تأثیر ویتامین A و ویتامین های B هم یافت نشد. از سوی دیگر مشخص شد مصرف گوشت، بویژه گوشت قرمز و فرآوری شده، با افزایش ۱۲ تا ۲۱ درصدی خطر سرطان روده مرتبط بود. مصرف مشروبات الکلی هم خطر مبتلا شدن به این بیماری را به شکل قابل توجهی بالا می برد. در مجموع محققان معتقدند مواد غذایی و برخی داروها تأثیر حفاظتی کمی در جلوگیری از سرطان روده دارند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰، سالانه بیشتر از ۲.۲ میلیون مورد جدید مبتلا شدن به سرطان روده و ۱.۱ میلیون مرگ ناشی از این بیماری رخ دهد. منبع: minfood.ir 1399/07/15 11:56:39 5.0 از 5 1918 تگهای خبر: بیمار , بیماری , خوراكی , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی