ارتباط رژیم غذایی مدیترانه ای با كاهش خطر مبتلا شدن به دیابت در زنان مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان می دهد؛ مین فود: شواهد زیادی نشان داده است که تغذیه شبیه رژیم غذایی مردم ساکن در حاشیه دریای مدیترانه به جلوگیری از دیابت نوع۲ کمک می نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان دریافتند رژیم غذای مدیترانه ای که سرشار از چربی های سالم، میوه و سبزیجات است، ۳۰ درصد باعث کاهش احتمال ابتلاء به دیابت در زنان می شود. تحقیقات جدید شامل بررسی چندین مکانیسم در بدن برای شناسایی تفاوت بین گروه رژیم غذایی مدیترانه ای و گروه رژیم غذایی عادی است که می تواند منجر به کاهش خطر ابتلاء به بیماری شود. دکتر «سامیا مورا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در اینباره می گوید: «پیام این یافته ها این است که آنچه مردم حالا می خورند، حتی تا یک ربع قرن بعد برای سلامتی شأن مهم می باشد. خیلی از افراد می خواهند تاثیر رژیم غذایی را بر خطرات سلامت خود نادیده بگیرند.» افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند تمایل دارند با روغن زیتون که یک چربی مفید برای قلب است پخت و پز کنند، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها، همینطور مقادیر کمی ماهی و محصولات لبنی، و مقادیر محدودی گوشت قرمز و فرآوری شده مصرف کنند. در مطالعه فعلی، ۲۵، ۳۱۷ زن بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۷ تحت نظر بودند. محققان از داده های در ارتباط با پرسشنامه مصرف مواد خوراکی و نمونه های خون جمع آوری شده در زمان ثبت نام در مطالعه استفاده کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۵۲.۹ سال بود. محققان دریافتند که در طول مدت ۲۰ سال، ۲۳۰۷ نفر از شرکت کنندگان به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند. افرادی که رژیم غذایی شأن بسیار نزدیک به رژیم غذایی مدیترانه ای بود ۳۰ درصد کمتر از بقیه مبتلا به دیابت نوع۲ شده بودند. این نتایج نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای نشانه ای برای تغذیه سالم و احتمالاً یک سبک زندگی سالم می باشد. به قول محققان، کاهش خطر ابتلاء به دیابت امکان دارد به این علت باشد که رژیم غذایی مدیترانه ای غذاهای ناسالم را جایگزین غذاهایی می کند که التهاب یا مقاومت به انسولین را تقویت نمی کنند و احتمالاً مقاومت به انسولین و عملکرد سلول های بتا را بهبود می بخشند؛ عملکرد اصلی سلول های بتا تولید و ترشح انسولین است، هورمونی که سطح گلوکز خون را تنظیم می کند. منبع: minfood.ir 1399/09/14 12:29:26 5.0 از 5 1467 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی