تاثیر زردچوبه در بهبود حافظه و كاهش خطر آلزایمر محققان می گویند؛ مین فود: مطالعه جدید محققان نشان داده است زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن باعث كاهش ریسك آلزایمر می گردد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، شماری از مطالعات نشان داده اند كه زردچوبه دارای خواص درمانی متعددی همچون تقویت سیستم ایمنی، ضدالتهاب و آنتی اكسیدان بودن است. برخی مطالعات هم خواص آن را در درمان سرطان نشان داده اند.این تحقیق به بررسی تاثیرات مكمل كوركومین بر عملكرد حافظه در افراد بدون مبتلا شدن به دمانس (زوال عقل) و همینطور تاثیر احتمالی كوركومین بر پلاك های میكروسكوپی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر پرداخت.گری اسمال، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه كالیفرنیا، در این باره می گوید: «نحوه دقیق تاثیر عصاره كوركومین مشخص نمی باشد، اما ممكن است ناشی از توانایی این ماده در كاهش التهاب مغز باشد كه در هر دو بیماری آلزایمر و افسردگی حاد وجود دارد.»این مطالعه شامل ۴۰ فرد بزرگسال بین سنین ۵۰ تا ۹۰ سال بود كه دچار مشكلات خفیف حافظه بودند.شركت كنندگان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و به مدت ۱۸ ماه دو بار در روز دارونما یا ۹۰ میلیگرم كوركومین دریافت می كردند.تمامی شركت كنندگان در ابتدای مطالعه و در فواصل شش ماهه تحت ارزیابی های شناختی قرار گرفتند؛ همینطور میزان كوركومین خون شان در ابتدای مطالعه و پس از ۱۸ ماه بررسی گردید.به گفته اسمال، افرادی كه كوركومین دریافت كرده بودند، شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و توانایی توجه شان بودند، اما افراد دریافت كننده دارونما، چنین تجربه ای نداشتند.در تست های حافظه، وضعیت افراد دریافت كننده كوركومین در طول ۱۸ ماه تا ۲۸ درصد بهبود یافته بود.این نتایج نشان داده است مصرف این نوع كوركومین می تواند فواید شناختی مثمرثمری در طول سال ها داشته باشد. 1396/11/11 16:00:45 5.0 از 5 4894 تگهای خبر: دارو , درمان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است تفاوت کبد چرب و هپاتیت چیست؟ به علاوه فیلم اجرای طرح ملی پیشرفت ایمنی غذا با محوریت پایش سموم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی