كدام مواد غذایی به كنترل فشارخون كمك می كنند

توصیه متخصصان؛

كدام مواد غذایی به كنترل فشارخون كمك می كنند فشارخون بالا یکی از رایج ترین بیماریهای ناشی از سبک زندگی است و اغلب بعنوان یک بیماری ˮقاتل خاموشˮ شناخته می شود.



به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، این بیماری حتی اگر فشار خون به میزان خطرناکی بالا باشد، هیچ علامتی را نشان نمی دهد و موجب می شود فرد مستعد ایست قلبی یا سکته شود.
فشارخون بالا به شرایطی گفته می شود که فشار طولانی مدت خون بطور غیرمعمولی بر دیواره شریان های خونی بالا باشد که به مرور زمان منجر به ابتلاء به بیماریهای دیگر هم می شود.
سردردهای مداوم، خونریزی از بینی و تنگی نفس، تعدادی از علایم فشار خون هستند.
به گفته پژوهشگران، گنجاندن چند ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک نماید. چند ماده غذایی فوق العاده برای کنترل فشار خون بالا عبارتند از:
انار
این میوه خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های فعال زیستی است که دارای خیلی از داروهای مفید برای فشار خون هستند. می توان به آسانی یک کاسه میوه تازه را بعنوان میان وعده صبحگاهی در نظر گرفت.
چغندر
این ماده خوراکی حاوی نیترات های طبیعی است که بوسیله سیستم گوارش به اکسید نیتریک تبدیل می شود. یک لیوان آب چغندر خام یا یک غذای گیاهی پخته شده از چغندر می تواند در مدت ۲-۳ ساعت پس از مصرف، فشار خون را به میزان قابل توجهی کم کند.
سیر
از گذشته های دور مشخص شده که سیر دارای خواص دارویی است برای اینکه در اثر خرد شدن، یک ترکیب طبیعی به نام آلیسین تولید می کند. سیر می تواند فشار خون را فوراً پایین آورده و گزینه ای عالی برای افزودن به رژیم غذایی روزانه بیماران مبتلا به فشار خون است.
شنبلیله
هم برگ و هم دانه های این گیاه سرشار از فیبر و کلسیم هستند و با کاهش سطح کلسترول بد بدن، منجر به پایین نگه داشتن فشارخون می شوند.

1400/04/04
14:05:08
5.0 / 5
238
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است