قهوه برای حفظ سلامت كبد مفید می باشد محققان بریتانیایی می گویند؛ به گزارش مین فود محققان گزارش دادند که انواع قهوه امکان دارد خطر مبتلا شدن به بیماری مزمن کبدی را کم کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه ساوتهمپتون می گویند که مصرف روزانه سه تا چهار فنجان قهوه از هر نوع بیماری کبدی پیشگیری می کند. دکتر «پل رودریک»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «به نظر می رسد انواع قهوه ها در مقابل بیماری شدید کبد محافظت می کنند. اما پیش از این که بخواهیم به عموم مردم سفارش نماییم قهوه بنوشند یا میزان مصرف آنرا به علل حفظ سلامت کبد بالا برند، تحقیقات بیشتری لازم است.» وی تاکید می کند که این مطالعه اثبات نمی کند که قهوه از بیماری کبدی پیشگیری می کند بلکه وجود این ارتباط را نشان داده است. به گفته رودریک، «هنوز معلوم نیست که کدامیک از اجزای تشکیل دهنده قهوه از کبد محافظت می کند.» به گفته محققان، میزان بیماری های کبدی به صورت پیوسته در حال افزایش می باشد و تخمین زده می شود سالانه عامل ۲ میلیون مرگ در سرتاسر جهان است. در این مطالعه، حدود ۵۰۰ هزار نفر که میزان مصرف قهوه شأن مشخص بود به مدت میانگین ۱۱ سال تحت نظر بودند. در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشیدند، کسانی که قهوه می نوشیدند ۲۱٪ با کاهش خطر بیماری مزمن کبدی و ۲۰٪ با کاهش خطر بیماری کبد چرب روبرو بودند. محققان دریافتند خطر مرگ آنها در اثر بیماری مزمن کبدی ۴۹٪ کاهش یافته است. منبع: minfood.ir 1400/04/05 23:33:23 5.0 از 5 751 تگهای خبر: برند , بیمار , بیماری , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی