نقش رژیم غذایی در ایجاد حس افسردگی

نتایج مطالعات نشان می دهد؛

نقش رژیم غذایی در ایجاد حس افسردگی به گزارش مین فود تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مغذی با کاهش قابل توجه خطر مبتلا شدن به علایم افسردگی مرتبط می باشد در حالیکه رژیم غذایی ناسالم می تواند احساس افسردگی بیشتری ایجاد نماید.



به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، کمبود مواد مغذی مناسب اغلب با توقف رشد فیزیکی یا ضعف ایمنی همراه می باشد. اما اگر رژیم غذایی حاوی مقادیر مناسب ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و چربی های سالم نباشد، می تواند باعث تشدید افسردگی شود.
بر اساس یافته های مطالعاتی، رژیم غذایی مغذی با کاهش قابل توجه خطر ابتلاء به علایم افسردگی مرتبط می باشد.
به گفته محققان، دستگاه گوارش میزبان میلیاردها میکروب است که بر ساخت انتقال دهنده های عصبی که پیام ها را از روده به مغز منتقل می کنند، تاثیر می گذارد. مصرف غذای سالم سبب رشد باکتری های خوب می شود که به نوبه خود بر تولید این مواد شیمیایی تاثیر مثبت می گذارد. هنگامی که تولیدکننده انتقال دهنده های عصبی در وضعیت خوبی قرار دارد، مغز تمایل دارد این پیام های سازنده را با صدای بلند و واضح دریافت کند و احساسات آنرا تکرار می کند. هنگامی که به رژیم غذایی سالم روی می آورید، خویش را برای تغییرات خلقی کمتر، چشم انداز شادتر و افزایش تمرکز آماده می کنید.
تغییرات رژیم غذایی می تواند به بهبود روحیه کمک نماید. در زیر به بعضی از عادات غذایی که برای حفظ سلامت روان بهتر مناسب می باشد، آورده شده است.
اجتناب از کافئین
کافئین می تواند الگوی خواب را مختل کند، سبب تحریک معده و بیقراری شود. همینطور کافئین زیاد می تواند منجر به کم آبی بدن شود. سفارش می شود برای کاهش احتمال بروز اختلالات خلقی، مصرف کافئین را محدود کنید.
مصرف مواد خوراکی غنی از سلنیوم
مطالعه ای در دانشگاه تگزاس نشان داد که مصرف مکمل سلنیوم به میزان ۲۰۰ میکروگرم در روز در یک دوره هفت هفته ای، با بهبود علایم خفیف افسردگی از راه کاهش التهاب مرتبط می باشد. مواد غذایی مانند لوبیا، حبوبات، آجیل، ماهی، تخم مرغ، گوشت گاو، بوقلمون و مرغ منابع غنی سلنیوم هستند.
اجتناب از مصرف مواد قندی
مواد قندی سبب افزایش سریع قند خون می شوند که می تواند موقتاً خلق و خوی شما را بهبود بخشد اما بلافاصله با اُفت قندخون، باعث بروز حس ناراحتی و خستگی می شود.
مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین D و امگا ۳
مواد غذایی غنی از ویتامین D و امگا ۳ با کاهش خطر افسردگی مرتبط می باشد. آنها دارای ترکیبات محافظ عصبی مانند فولات، ملاتونین، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها هستند که به مغز در ایجاد ارتباطات عصبی مناسب کمک می نماید. گردو، دانه کتان، دانه چیا، ماهی، و گوشت قرمز منابع خوبی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
عدم پیروی از رژیم های لاغری افراطی
فردی که از افسردگی و اضطراب رنج می برد، با مدت طولانی گرسنه ماندن، می تواند شرایط خویش را وخیم تر نماید چونکه بدن ما برای عملکرد به سوخت نیاز دارد که از راه غذا تأمین می شود. در صورت عدم وجود این سوخت، فرد می تواند خستگی و خلق و خوی بد را تجربه کند.


منبع:

1400/06/20
11:31:28
5.0 / 5
208
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است