ادویه ها در کاهش فشارخون موثرند مطالعات نشان می دهد؛ فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را بیشتر می کند که هر دو از علل اصلی مرگ و میر هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، سفارش های تغذیه ای در مورد چگونگی کاهش فشار خون اغلب شامل استفاده از گیاهان و ادویه ها بجای نمک برای طعم دادن به وعده های غذایی است. با این وجود، کارشناسان اطلاعات کمی در مورد فواید گیاهان و ادویه جات برای سلامتی دارند. نتایج مطالعه اخیر نشان میدهد که رژیم غذایی غنی از گیاهان و ادویه ها ممکنست فشار خون را در افراد در معرض خطر بیماری قلبی عروقی کم کند. فشار خون درمان نشده خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، از دست دادن بینایی و لطمه به رگ های خونی را بیشتر می کند. محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اخیراً تأثیر مصرف طولانی مدت گیاهان و ادویه ها بر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی را بررسی کردند. آنها دریافتند که میزان بالاتری از گیاهان و ادویه ها در غذا موجب کاهش فشار خون ۲۴ ساعته می شود. «پنی کریس اترتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ما از قبل در مورد اثرات خیلی از شاخصهای سبک زندگی، خصوصاً عوامل رژیم غذایی، که می توانند فشار خون را بالا برند مانند سدیم، الکل، و کافئین، و سایر عواملی که می توانند فشار خون را کاهش دهند، مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم، کاهش وزن، فعالیت بدنی و برخی ویتامین ها، همچون فولات و ویتامین D در صورت مصرف کم، می دانستیم. اما اثرات کاهش فشار خون بوسیله گیاهان و ادویه ها جدید است.» در مجموع ۷۱ شرکت کننده ۳۰ تا ۷۵ ساله در این مطالعه حضور داشتند. همه شرکت کنندگان یک یا چند عامل خطر برای بیماری قلبی عروقی داشتند و دارای اضافه وزن یا چاقی بودند. سپس پژوهشگران بطور تصادفی شرکت کنندگان را در یکی از سه گروه قرار دادند. هر گروه از یکی از سه رژیم غذایی پیروی می کرد: رژیم غذایی کم ادویه، رژیم غذایی با ادویه متوسط، یا رژیم غذایی پر ادویه. این رژیم ها به ترتیب شامل مصرف روزانه ۰.۵ گرم، ۳.۳ گرم و ۶.۶ گرم گیاهان و ادویه جات بودند. گیاهان و ادویه ها شامل دارچین، زردچوبه و پونه کوهی بود. شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته رژیم غذایی خودرا دنبال کردند و در این بین ۲ هفته استراحت داشتند. در آخر هر دوره رژیم غذایی، شرکت کنندگان در معرض ارزیابی های بعدی قرار گرفتند. این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی پر ادویه در مقایسه با رژیم غذایی با ادویه متوسط و کم ادویه، موجب بهبود فشار خون ۲۴ ساعته می شود. محققان هیچ تأثیری از رژیم های غذایی بر کلسترول بد، نشانگرهای قند خون، عملکرد عروقی یا استرس اکسایشی مشاهده نکردند. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند. 1400/08/27 14:30:06 5.0 از 5 1249 تگهای خبر: اضافه وزن , برند , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی