ادویه ها در کاهش فشارخون موثرند

مطالعات نشان می دهد؛

ادویه ها در کاهش فشارخون موثرند فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را زیاد می کند که هر دو از علل اصلی مرگ و میر هستند.



به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، سفارش های تغذیه ای در مورد چگونگی کاهش فشار خون اغلب شامل استفاده از گیاهان و ادویه ها به جای نمک برای طعم دادن به وعده های غذایی است. با این وجود، کارشناسان اطلاعات کمی در مورد فواید گیاهان و ادویه جات برای سلامتی دارند.
نتایج مطالعه اخیر نشان داده است که رژیم غذایی غنی از گیاهان و ادویه ها امکان دارد فشار خون را در افراد در معرض خطر بیماری قلبی عروقی کم کند.
فشار خون درمان نشده خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، از دست دادن بینایی و صدمه به رگ های خونی را زیاد می کند.
محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اخیراً تاثیر مصرف طولانی مدت گیاهان و ادویه ها بر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند.
آنها دریافتند که میزان بالاتری از گیاهان و ادویه ها در غذا سبب کاهش فشار خون ۲۴ ساعته می شود.
«پنی کریس اترتون»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما از قبل در مورد اثرات خیلی از عامل های سبک زندگی، بخصوص عوامل رژیم غذایی، که می توانند فشار خون را بالا برند مانند سدیم، الکل، و کافئین، و سایر عواملی که می توانند فشار خون را کاهش دهند، مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم، کاهش وزن، فعالیت بدنی و برخی ویتامین ها، همچون فولات و ویتامین D در صورت مصرف کم، می دانستیم. اما اثرات کاهش فشار خون از راه گیاهان و ادویه ها جدید است.»
در مجموع ۷۱ شرکت کننده ۳۰ تا ۷۵ ساله در این مطالعه حضور داشتند. همه شرکت کنندگان یک یا چند عامل خطر برای بیماری قلبی عروقی داشتند و دارای اضافه وزن یا چاقی بودند.
سپس محققان به صورت تصادفی شرکت کنندگان را در یکی از سه گروه قرار دادند. هر گروه از یکی از سه رژیم غذایی پیروی می کرد: رژیم غذایی کم ادویه، رژیم غذایی با ادویه متوسط، یا رژیم غذایی پر ادویه. این رژیم ها به ترتیب شامل مصرف روزانه ۰.۵ گرم، ۳.۳ گرم و ۶.۶ گرم گیاهان و ادویه جات بودند. گیاهان و ادویه ها شامل دارچین، زردچوبه و پونه کوهی بود.
شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته رژیم غذایی خویش را دنبال کردند و در این بین ۲ هفته استراحت داشتند. در انتها هر دوره رژیم غذایی، شرکت کنندگان در معرض ارزیابی های بعدی قرار گرفتند.
این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی پر ادویه در مقایسه با رژیم غذایی با ادویه متوسط و کم ادویه، سبب بهبود فشار خون ۲۴ ساعته می شود.
محققان هیچ تأثیری از رژیم های غذایی بر کلسترول بد، نشانگرهای قند خون، عملکرد عروقی یا استرس اکسایشی مشاهده نکردند.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه تاکید دارند.


منبع:

1400/09/03
16:02:17
5.0 / 5
55
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است