میزان ویتامین D در مبتلا شدن به دیابت نقش دارد مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود دیابت، هر دو نوع ۱ و ۲، به صورت بالقوه تهدیدکننده جان و تغییردهنده شرایط زندگی است که افراد را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ تقریباً چهار برابر شده است، که با افزایش نرخ مرگ ومیر و ناتوانی ناشی از این بیماری مرتبط می باشد. دکتر «ویکتوریا سالم»، استاد غدد درون ریز در کالج امپریال لندن، در اینباره می گوید: «ما می دانیم که دیابت نوع ۱ در نیمکره شمالی بسیار شایع تر است و این معمولا به این علت است که ما نور خورشید کمتری دریافت می نماییم و ازاین رو سطح ویتامین D کمتری داریم. این مساله در مورد بیماری ام اس هم صادق است.» وی در ادامه می افزاید: «داده های بسیار خوبی وجود دارد که نشان داده است کمبود ویتامین D، که باعث راشیتیسم در کودکان می شود، احتمال ابتلاء به دیابت نوع ۱ را در آینده در این کودکان بالا می برد. اما به همین ترتیب، افرادی که دوز بالایی از ویتامین D دریافت می کنند، بعداً کمتر به دیابت نوع ۱ مبتلا می شوند.» دیابت نوع ۲ معمولا زمانی تشخیص داده می شود که سطح گلوکز خون بالا باشد. این عارضه در نهایت به علت حساسیت کم به انسولین در بافت ها ایجاد می شود که سبب می شود بدن نتواند گلوکز را از خون خارج کند. برای جبران این کمبود، بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می کند تا وقتی که در نهایت سلول های بتا در لوزالمعده تسلیم شوند و فرد مبتلا نتواند انسولین کافی برای انتقال گلوکز به سلول های خود تولید نماید و در نتیجه قند خون بالا می رود. اغلب در این مرحله است که افراد تشخیص دیابت نوع ۲ را دریافت می کنند. به گفته محققان، «اگر به بیولوژی اساسی ویتامین D و آنچه در دیابت اتفاق می افتد نگاه کنید، شواهدی وجود دارد که ویتامین D آنچه را که ما حساسیت به انسولین می نامیم، که بخش کلیدی دیابت نوع ۲ است، بهبود می بخشد. همینطور شواهدی در خصوص این که ویتامین D ترشح انسولین را زیاد می کند، وجود دارد.» محققان در این مطالعه، ۲۴۲۳ شرکت کننده را به مدت ۲.۵ سال دنبال کردند که نیمی از آنها ۴۰۰۰ واحد بین المللی مکمل ویتامین D در روز مصرف کردند، در حالیکه نیمی از آنها هیچ مکملی مصرف نکردند. در آخر کارآزمایی، نتایج نشان داد افرادی که مکمل ویتامین D مصرف کرده بودند، سطح ویتامین D بیشتری در خون خود داشتند. همینطور احتمال ابتلای آنها به دیابت نوع ۲ در طول مطالعه ۱۲ درصد کمتر بود. همچنین محققان میزان ویتامین D در خون از اوایل دوران نوزادی و تا دوران کودکی را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که داشتن میزان کافی ویتامین D در دوران نوزادی با ۴۱ درصد کاهش خطر خودایمنی، نشانه دیابت نوع ۱، در مقایسه با موارد ناکافی مرتبط می باشد. 1400/11/24 20:28:38 5.0 از 5 705 تگهای خبر: ایمنی , بهداشت , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی