ویتامین D۳ در تقویت سیستم ایمنی بهتر عمل می کند مطالعات محققان بریتانیایی نشان می دهد؛ پژوهشگران می گویند ویتامین D3 سیستم ایمنی را بهتر از ویتامین D2 تقویت می کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، این یافته برخلاف تحقیقات قبلی است که هر دو نوع ویتامین D را تقریباً یکسان ارزیابی کرده بودند. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی است، اما تحقیقات جدید نشان میدهد که همه اشکال این ویتامین یکسان نیستند. محققان دانشگاه های سوری و برایتون در بریتانیا با نگاهی به دو نوع مکمل ویتامین D- مکمل های حاوی ویتامین D۲ و مکمل های حاوی ویتامین D۳- گزارش می دهند که فقط ویتامین D۳ بر بدن تأثیر گذاشته و سیستم ایمنی را تقویت می کند. دکتر «کالین اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «ما نشان داده ایم که ویتامین D۳ سیستم سیگنال دهی اینترفرون نوع I را در بدن تحریک می کند؛ اینترفرون بخش کلیدی سیستم ایمنی است که نخستین خط دفاعی در مقابل باکتری ها و ویروس ها را فراهم می آورد. بنابراین، ویتامین D۳ ممکنست به جلوگیری از نفوذ ویروس ها و باکتری ها در بدن کمک نماید.» ویتامین D با سایر ویتامین ها متفاوت می باشد برای اینکه بطور طبیعی توسط سلول های کلسترول در بدن هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد سنتز می شود. اما بیشتر مردم به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنند یا غذاهای غنی از ویتامین D را برای تامین منابع کافی نمی خورند. از این رو، خیلی از غذاها با ویتامین D غنی شده اند تا به افزایش مصرف روزانه کمک کنند که شیر یکی از رایج ترین آنهاست. علاوه بر گذراندن زمان بیشتر در زیر نور آفتاب که ۱۰ تا ۳۰ دقیقه چند بار در هفته کافی است، برخی غذاهای خاص نظیر ماست، شیر و پنیر بهترین منبع ویتامین D هستند. 1400/12/16 23:58:33 5.0 از 5 902 تگهای خبر: ایمنی , سلامت , سیستم , شیر این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند ۵ آسیب پذیری امنیتی که سیستم های هوش مصنوعی را تهدید می کنند غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی