رژیم غذایی مدیترانه ای به مقابله با افسردگی مردان کمک می نماید محققان استرالیایی می گویند؛ به گزارش مین فود یک مطالعه جدید نشان داده است مردان جوان با رژیم غذایی ضعیف و نامناسب در هنگام تغییر به یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای، با بهبود چشم گیر علایم افسردگی خود روبرو شدند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، افسردگی یک بیماری روانی شایع است که عامل خطر مهمی برای خودکشی است. اخیراً کارآزمایی تصادفی ۱۲ هفته ای توسط محققان دانشگاه فناوری سیدنی استرالیا انجام شده است. سرپرست تیم تحقیق «جسیکا بیز» در اینباره می گوید: «این مطالعه نخستین کارآزمایی بالینی تصادفی برای ارزیابی تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر علایم افسردگی در مردان جوان (در سن ۱۸-۲۵ سال) است.» بیز در ادامه اضافه کرد: «کسانی که به رژیم غذایی مدیترانه ای اختصاص یافته بودند، در یک بازه زمانی کوتاه قادر به تغییر رژیم های غذایی اصلی خود، تحت هدایت یک متخصص تغذیه بودند.» وی اظهار داشت: «این نشان داده است که پزشکان و روانشناسان باید مردان جوان افسرده را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهند یا متخصص تغذیه را بعنوان یک مؤلفه مهم در درمان افسردگی بالینی در نظر بگیرند.» رژیم غذایی مورد استفاده در این مطالعه سرشار از سبزیجات رنگارنگ، حبوبات و غلات کامل، ماهی های چرب، روغن زیتون و آجیل خام و بدون نمک بود. بیز اظهار داشت: «تمرکز اصلی بر افزایش کیفیت رژیم غذایی با غذاهای تازه و در عین حال کاهش فست فودها، قند و گوشت قرمز فرآوری شده بود.» «دلایل زیادی وجود دارد که از نظر علمی فکر نماییم غذا بر خلق و خوی تاثیر می گذارد. بعنوان مثال، حدود ۹۰ درصد از سروتونین، ماده شیمیایی ای که به ما کمک می نماید احساس خوشبختی نماییم، توسط میکروب های روده در روده ما ایجاد می شود. شواهد درحال ظهور نشان داده است که این میکروب ها می توانند از راه عصب واگ به مغز ارتباط برقرار کنند.» وی اظهار داشت: «برای داشتن میکروب های مفید در روده، ما باید آنها را با فیبر تغذیه نماییم که در حبوبات، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.» تقریباً ۳۰ درصد از بیماران افسرده قادر به پاسخ مناسب به درمان های استاندارد برای اختلال افسردگی مانند درمان شناختی درمانی و داروهای ضدافسردگی نیستند. 1401/03/03 15:19:52 5.0 از 5 661 تگهای خبر: استاندارد , بیمار , بیماری , پزشك این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی