مصرف مکمل ها در حاملگی عوارض زایمان را می کاهد مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود نتایج از آن حکایت می کند که آهن به همراه اسید فولیک و ویتامین ها در کاهش نتایج نامطلوب زایمان در مقایسه با آهن یا اسید فولیک به تنهایی بهتر است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، یک مطالعه شش ساله روی حدود ۱۰۰ هزار زن در بوتسوانا شواهد جدیدی عرضه کرده است که نشان داده است مصرف روزانه مکمل های غذایی آهن، اسید فولیک و مکمل های ویتامین در حاملگی می تواند عوارض بدو تولد را کم کند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که مکمل های آهن و اسید فولیک (IFAS)، و همینطور آهن و اسید فولیک بعلاوه ویتامین های ضروری و مواد معدنی (MMS)، در مقایسه با آهن یا اسید فولیک به تنهایی، با نرخ پایین تر تولد نوزادان با وزن کم و سایر عوارض در زمان زایمان مرتبط می باشد. برای مثال، نرخ تولد با وزن کم برای خانمهایی که رژیم غذایی شأن حاوی ریزمغذی های مختلف بود، کمتر از ۱۰.۵ درصد بود، که کمترین میزان در میان هر گروه مقایسه است. «الن کانیگلیا»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «نتایج ما از سفارش فعلی سازمان جهانی بهداشت حمایت می کند که زنان آبستن باید روزانه مکمل آهن و اسید فولیک مصرف کنند، اما همینطور شواهد قانع کننده ای عرضه می دهد که مکمل های چند ریز مغذی مزایای بیشتری نسبت به IFAS دارند. حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کودکانی که هر سال در سرتاسر جهان متولد می شوند، وزن کم هنگام تولد دارند که بعنوان وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم در هنگام تولد تعریف می شود. وزن کم هنگام تولد که معمولا با زایمان زودرس اتفاق می افتد، با افزایش قابل توجه خطر ابتلاء به بیماری های دوران کودکی و مرگ و بیماری های بعدی در زندگی مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی همراه می باشد. بیشترین نرخ تولد با وزن کم در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا رخ می دهد. برای کمک به کاهش نرخ تولد نوزادان با وزن کم و عوارض در ارتباط با آن در هنگام تولد، سازمان جهانی بهداشت بر مبنای شواهد کارآزمایی بالینی قابل توجهی، IFAS روزانه را در طول بارداری، در همه شرایط سفارش می کند. همینطور شواهد کارآزمایی بالینی از آن حکایت می کند که MMS روزانه پیش از تولد شامل آهن و اسید فولیک به همراه ویتامین ها (A، C، D، E، B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲) و مواد معدنی/فلزات (ید، سلنیوم، روی، مس) امکان دارد برتر از IFAS باشد. با این حال، احتیاج به شواهد بیشتری برای فواید MMS، بخصوص با عنایت به IFAS، در محیط های واقعی، و در زنان پرخطر مانند زنان مبتلا به HIV وجود دارد. 1401/03/17 22:37:37 5.0 از 5 680 تگهای خبر: آب , بهداشت , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی