شیر مادر ریسک مبتلا شدن به آسم را در کودک می کاهد مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود بر مبنای تحقیقات جدید، هر چه مدت طولانی تری نوزاد به صورت انحصاری از شیر مادر تغذیه کند، احتمال ابتلای کودک به آسم کاسته می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «کیدریا ویلسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تنسی، اظهار داشت: «تغذیه با شیر مادر به مدت حداقل شش ماه محافظت کننده ترین روش است، اما این احتمال وجود دارد که مدت زمان کوتاه تر هم محافظت در مقابل آسم را فراهم آورد.» ویلسون تصریح کرد: «علاوه بر وجود مواد مغذی، شیردهی حاوی عوامل زیادی است که امکان دارد بر نحوه رشد ریه و سیستم ایمنی تاثیر بگذارد.» این مطالعه شامل بیشتر از ۲۰۰۰ جفت مادر و کودک از سه مطالعه بود. از زنان در مورد شیردهی و علایم آسم زمانی که فرزندانشان در سنین ۴ تا ۶ سالگی بودند سوال شد. هر چه مادر مدت بیشتری به صورت انحصاری به نوزادش شیر می داد، احتمال کمتری داشت که فرزندش نتایج در رابطه با آسم، همچون خس خس سینه، تشخیص آسم، و یا استفاده از دارو برای درمان آسم در یک تا دو سال قبل را تجربه کند. در مقایسه با نوزادانی که کمتر از دو ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، کودکانی که دو تا چهار ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، ۳۶ درصد با احتمال کمتر ابتلاء به آسم یا خس خس سینه در سنین ۴ تا ۶ سالگی روبرو بودند. این مطالعه نشان داد نوزادانی که به مدت ۵ تا ۶ ماه از شیر مادر تغذیه می کردند، ۳۹ درصد کمتر احتمال ابتلاء به آسم را داشتند و آن هایی که بیشتر از شش ماه از شیر مادر تغذیه می کردند، احتمال ابتلاء به آسم در آنها ۴۸ درصد کمتر بود. تغذیه ترکیبی شیر مادر همراه با شیر خشک یا آبمیوه همانند تغذیه انحصاری با شیر مادر از ابتلاء به آسم محافظت نمی نماید. به گفته محققان: «در شیر مادر، تعداد زیادی باکتری خوب ساکن در روده و سایر پروتئین های محافظ وجود دارد که از افزایش سرعت سیستم ایمنی بدن و بروز آلرژی و ایجاد آسم جلوگیری می کند.» محققان سفارش می کنند اگر نمی توانید شیر دهید، راه های دیگری جهت کمک به جلوگیری از آسم وجود دارد، همچون به حداقل رساندن استفاده از آنتی بیوتیک ها و انجام اقداماتی برای پیشگیری از عفونت های ویروسی. استفاده بیش از اندازه از آنتی بیوتیک ها می تواند میکروبیوم روده را تغییر دهد و زمینه را برای بیماری آسم فراهم آورد. منبع: minfood.ir 1401/03/22 10:03:14 5.0 از 5 685 تگهای خبر: آب , ایمنی , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی