مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می نماید محققان می گویند؛ مین فود: خبر خوب برای دوستداران قهوه این است که این نوشیدنی ممکنست به صیانت از کلیه ها کمک نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «چیراگ پریخ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، می گوید: «ما از قبل می دانیم که نوشیدن منظم قهوه با پیش گیری از بیماریهای مزمن همچون دیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی عروقی و بیماری کبد مرتبط می باشد.» وی در ادامه اضافه کرد: «اکنون می توانیم کاهش احتمالی خطر لطمه حاد کلیه را به لیست رو به رشد مزایای سلامتی کافئین اضافه نماییم.» محققان داده های بیش از ۱۴۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را که بین سالهای ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ با میانگین سنی ۵۴ سال برای مطالعه خطر تصلب شریان انتخاب شده بودند، تحلیل و بررسی کردند. شرکت کنندگان در طول ۲۴ سال هفت بار در مورد تعداد فنجان های قهوه که در روز می نوشیدند مورد نظرسنجی قرار گرفتند: صفر فنجان، یک فنجان، دو تا سه فنجان یا بیش از سه فنجان. در طول دوره بررسی، نزدیک به ۱۷۰۰ مورد لطمه حاد کلیه ثبت گردید. به گفته پژوهشگران، لطمه حاد کلیه یک "دوره ناگهانی نارسایی کلیه یا لطمه کلیه است که در عرض چند ساعت یا چند روز اتفاق می افتد." محققان دریافتند افرادی که هر روز هر مقدار قهوه می نوشند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر لطمه حاد کلیوی قرار دارند و افرادی که دو تا سه فنجان در روز می نوشند، ۲۲ تا ۲۳ درصد در معرض خطر کمتری قرار دارند. پریخ اظهار داشت: «ما گمان می نماییم که دلیل تأثیر قهوه بر خطر لطمه حاد کلیوی ممکنست این باشد که ترکیبات فعال بیولوژیکی با کافئین یا فقط خود کافئین موجب بهبود عبور خون و استفاده از اکسیژن در کلیه ها می شود. عملکرد خوب کلیه و مقاومت در مقابل لطمه حاد کلیوی به وجود خون و اکسیژن مداوم بستگی دارد.» تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود قهوه چگونه می تواند از کلیه ها محافظت کند. پژوهشگران خاطرنشان کردند که افزودن شیر، خامه یا شکر نیز می تواند بر خطر ابتلاء به لطمه حاد کلیوی تأثیر بگذارد و نیاز به تحقیقات بیشتری دراین زمینه است. اما تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر گردید نشان داد که افزودن مقداری شکر به قهوه همچنان با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط می باشد. منبع: minfood.ir 1401/03/23 10:02:44 5.0 از 5 677 تگهای خبر: بیمار , بیماری , سلامت , شیر این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی