نوشابه های گازدار شیرین احتمال سرطان کبد را در زنان می افزاید مطالعات نشان می دهد؛ مین فود: تحقیقات جدید نشان میدهد که نوشابه ها و سایر نوشیدنی های شیرین شده با قند ممکنست احتمال ابتلای زنان به سرطان کبد را بالا برند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه روی بیش از ۹۰ هزار زن یائسه نشان داد کسانی که حداقل یک نوشیدنی شیرین شده با قند در روز می نوشند در مقایسه با کسانی که کمتر از سه نوشیدنی در ماه می نوشند، ۷۸ درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند. دکتر «شیوهانگ ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، اظهار داشت: «یافته های ما نشان میدهد که نوشیدنی های شیرین شده با قند یک عامل خطر بالقوه برای سرطان کبد هستند.» او اظهار داشت: «اگر یافته های ما تأیید شود، کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین گازدار ممکنست به عنوان یک شیوه بهداشت عمومی برای کاهش بار سرطان کبد باشد.» برای این مطالعه، پژوهشگران داده های مربوط به ۹۰۵۰۴ زن یائسه بین رده سنی ۵۰ تا ۷۹ سال را جمع آوری کرد. شرکت کنندگان پرسشنامه ها را در اواسط دهه ۱۹۹۰ تکمیل کردند و بطور متوسط به مدت ۱۸ سال تحت نظر بودند. در مجموع، ۲۰۵ زن در طول پیگیری به سرطان کبد مبتلا شدند. این مطالعه نشان داد بانوانی که حداقل یک نوشابه در روز می نوشیدند، در مقایسه با بانوانی که هیچ گاه این نوشیدنی ها را مصرف نمی کردند یا کمتر از سه نوشابه در ماه می نوشیدند، ۷۳ درصد بیشتر در معرض خطر بودند. محققان خاطرنشان کردند که نوشیدنی های شیرین شده با قند ممکنست منجر به افزایش ریسک ابتلاء به چاقی و دیابت نوع ۲ شود که هر دو از عوامل خطر سرطان کبد هستند. این نوشیدنی ها همین طور در اختلال در پاسخ به انسولین و تجمع چربی در کبد نقش دارند. منبع: minfood.ir 1401/03/27 18:36:14 5.0 از 5 725 تگهای خبر: بهداشت , چاقی , چربی , سرطان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد زوار اربعین برای نوشیدن آب منتظر تشنگی نباشند ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی