احتمال شکستگی استخوان در زنان گیاهخوار بیشتر است محققان انگلیسی می گویند؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید نشان داده است که تعداد بی سابقه ای از مردم به رژیم های غذایی گیاهی روی می آورند تا از فواید سلامتی آن بهره ببرند، اما این روند امکان دارد به ضرر استخوان هایشان تمام شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان پی بردند زنان میانسالی که هیچگاه گوشت نمی خورند امکان دارد بیشتر از خانمهایی که به صورت منظم گوشت یا ماهی مصرف می کنند گرفتار شکستگی لگن شوند. مطالعات بیشتری برای درک این که چرا گیاهخواران به نظر بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن هستند، مورد نیاز است، اما محققان گمان می کنند که شاخص توده بدنی پایین (BMI) و کمبود مواد مغذی در این امر نقش دارند. «جیمز وبستر»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه لیدز انگلستان، اظهار داشت: «در حالی که شاخص توده بدنی پایین تر برای خیلی از بیماری ها مفید می باشد، اما کمبود وزن می تواند منجر به توده ی چربی ناکافی، و سلامت ضعیف استخوان و عضلات شود که هر کدام می توانند خطر شکستگی لگن را بالا برند.» BMI تخمینی از چربی بدن بر مبنای وزن و قد است. میانگین BMI گیاهخواران در این مطالعه کمی کمتر از گوشت خواران بود. وبستر توضیح داد: «افرادی که توده چربی کمتری دارند در هنگام زمین خوردن، حالت بالشتکی کمتری دارند و زمین خوردن عامل ۹۰ درصد شکستگی های لگن است.» گوشت و ماهی هم منابع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی برای سلامت استخوان ها همچون پروتئین، ویتامین B۱۲ و ویتامین D هستند. وبستر می گوید: «این امکان وجود دارد که بیشتر این مواد مغذی را از منابع گیاهی، تخم مرغ و محصولات لبنی دریافت کنید، اما مطالعات قبلی دریافت کمتری از این مواد مغذی را در گیاهخواران نشان داده است. در این مطالعه، گیاهخواران نسبت به افرادی که پنج بار یا بیشتر در هفته گوشت می خوردند، پروتئین و ویتامین B۱۲ کمتری دریافت می کردند.» در این مطالعه، محققان میزان شکستگی لگن را در بیشتر از ۲۶ هزار زن ۳۵ تا ۶۹ ساله که بیشتر از ۴ بار در هفته گوشت نمی خوردند (گوشت خواران گهگاهی)؛ گوشتخوارانی که ماهی می خوردند اما گوشت نمی خوردند؛ گیاهخواران؛ و گوشتخواران معمولی که حداقل پنج بار در هفته گوشت مصرف می کردند، بررسی کردند. زنان پرسشنامه های در مورد فراوانی غذا پر کردند و با سوابق بیمارستانی مقایسه کردند تا ببینند چه کسی گرفتار شکستگی لگن شده است. در خلال حدود ۲۰ سال پیگیری، ۸۲۲ شکستگی لگن وجود داشت. گیاهخواران تنها گروهی بودند که با افزایش ریسک شکستگی لگن روبرو بودند. وبستر اظهار داشت: «اقداماتی وجود دارد که گیاهخواران می توانند برای محافظت بهتر از استخوان های خود و در عین حال بهره بردن از فواید سلامتی یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه انجام دهند.» وی اضافه کرد: «خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات، آجیل، حبوبات، لوبیا و غلات کامل، بیشتر مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت استخوان و جلوگیری از شکستگی را تأمین می کند.» اجتناب از استعمال دخانیات و مصرف الکل، در عین حال ورزش منظم، می تواند به استقامت استخوان ها هم کمک نماید. 1401/05/26 10:02:44 5.0 از 5 685 تگهای خبر: برند , بیمار , بیمارستان , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی