تأثیر نوشیدن میزان کم قهوه در حاملگی بر کوتاهی قد کودک محققان پی بردند؛ به گزارش مین فود، به اغلب زنان آبستن گفته می شود که خوردن یک فنجان قهوه در روز بی خطر است و سبب سقط جنین یا زایمان زودرس نمی گردد، اما تحقیقات جدید خطر شگفت انگیزی را نشان داده است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان داده است مادرانی که کافئین مصرف می کنند، حتی در مقادیر کم، امکان دارد قد کودک شأن کوتاه تر شود. «جسیکا گلیسون»، محقق ارشد این مطالعه از مؤسسه ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی ایالات متحده، اظهار داشت: «ما دریافتیم حتی قرار گرفتن کم در معرض کافئین در دوران حاملگی با قد کوتاه تر کودک در دوران کودکی مرتبط می باشد.» محققان سفارش می کنند که زنان آبستن مصرف کافئین خویش را به کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند. این مقدار معادل حدود دو فنجان ۳۱ گرمی قهوه است. اینکه کافئین دقیقا چگونه بر قد تاثیر می گذارد هنوز به صورت کامل شناخته نشده است، اما محققان نظریه هایی در این مورد دارند. گلیسون توضیح داد: «متابولیسم کافئین در دوران حاملگی کُند می شود، کافئین و متابولیت های آن از جفت عبور می کنند و جنین نمی تواند کافئین یا متابولیت های آنرا متابولیزه یا تجزیه کند. با پیشرفت بارداری، این بدان معناست که جنین می تواند در معرض انباشتی از کافئین قرار گیرد.» در مطالعات حیوانی، این روند منجر به تغییر در الگوهای رشد طبیعی شد. گلیسون اضافه کرد: «علاوه بر این، کافئین بیش از اندازه می تواند منجر به افزایش حساسیت به انسولین در جنین شود که به صورت بالقوه می تواند عواقب دائمی برای رشد طبیعی داشته باشد.» او اظهار داشت: «این مساله فقط در مورد قهوه نیست. مطالعه ما تمام محصولات حاوی کافئین را در بر می گیرد.» این فهرست شامل شکلات، چای، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه است. گلیسون تصریح کرد: «نتایج نهایی ما بر مبنای هرگونه قرار گرفتن در معرض کافئین است، نه فقط قهوه.» در این مطالعه، محققان غلظت کافئین و محصول تجزیه شده از آن معروف به پاراکسانتین، را در نمونه های خونی بیشتر از ۲۴۰۰ زن آبستن در دو مطالعه بررسی کردند. آنها به دنبال ارتباط بین مصرف کافئین مادران آبستن و قد، وزن، شاخص توده بدنی و خطر چاقی در کودک بودند. یافته ها نشان داد کودکان خانمهایی که در دوران حاملگی مصرف کافئین کمی داشتند، نسبت به همسالان خود که مادرشان در دوران حاملگی کافئین مصرف نکرده بود، کوتاه تر بودند. این مطالعه نشان داد که شکاف قد در سنین ۴ تا ۸ سالگی افزایش پیدا کرده است. منبع: مین فود 1401/08/18 08:09:12 5.0 از 5 658 تگهای خبر: آب , بهداشت , پیشرفت , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی