قهوه ریسک صدمه کبدی را در افراد دیابتی کاهش می دهد گزارش محققان پرتغالی؛ به گزارش مین فود، نتایج یک تحقیق نشان داد که مابین مصرف قهوه و کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های مزمن کبدی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، کارشناسان اخطار می دهند "اپیدمی دوگانه چاقی و دیابت نوع ۲" یک چالش فوری بهداشت عمومی است. تحقیقات جدید نشان داده است که قهوه امکان دارد به محافظت در مقابل بیماری کبد چرب غیرالکلی در بین افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ کمک نماید. در این مطالعه، ارتباط مصرف کافئین با کاهش فیبروز کبدی در بیماری کبد چرب و سایر بیماری های مزمن در رابطه با کبد مشخص شد. دانشمندان پرتغالی دریافتند که کافئین و پلی فنول های موجود در قهوه امکان دارد به کاهش شدت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ کمک نماید. آنها معتقدند که کافئین، پلی فنول ها و سایر ترکیبات قهوه امکان دارد با استرس اکسایشی در کبد مقابله کنند. «جان گریفیث جونز»، محقق ارشد در مرکز علوم اعصاب و زیست شناسی سلولی در دانشگاه کویمبرا پرتغال، می گوید: «عوامل خطر برای کبد چرب و دیابت نوع۲ بسیار متجانس هستند و شامل چاقی، هیپرتری گلیسیریدمی، مقاومت به انسولین و التهاب کبد و بافت چربی است.» تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی در سرتاسر جهان منجر به افزایش نرخ چاقی شده است. چربی اضافی بدن "قوی ترین عامل خطر برای ابتلاء به دیابت" است. این مطالعه غربالگری ۲۴ ساعته ادرار و داده های مصرف قهوه را برای ارتباط بین مصرف قهوه و خصوصیت های کبد چرب غیرالکلی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ارزیابی کرد. این مطالعه شامل ۱۵۶ مرد و زن میانسال بود که همگی چاق بودند و ۹۸ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ بودند. آنها پرسشنامه ای را در رابطه با مصرف معمولی نوشیدنی ها و غذاهای غنی از کافئین مانند شکلات تکمیل کردند. محققان نمونه های ادرار را برای متابولیت های کافئین و غیر کافئین، همچون پاراکسانتین، تئوفیلین، اسید p-کوماریک، تریگونلین و اسید کافئیک مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که متابولیت های قهوه امکان دارد به پیشگیری از پیشرفت کبد چرب غیرالکلی کمک نماید. منبع: minfood.ir 1401/11/05 12:36:14 5.0 از 5 613 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پیشرفت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی