خرما بهترین ماده غذایی برای تامین قندخون است مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت؛ به گزارش مین فود، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از خرما به عنوان بهترین ماده غذایی برای تامین تدریجی قند خون یاد کرد و اظهار داشت: خرما منبع خوبی از مواد مغذی، قند، فیبر و پتاسیم است. به گزارش مین فود به نقل از مهر، احمد اسماعیل زاده عنوان کرد: مواد خیلی شیرین مانند زولبیا، بامیه و گوش فیل، حلوا و شله زرد در وعده سحری که سبب افت سریع قند خون در ساعات اولیه روز می شود، نباید مصرف شود. همین طور مصرف آب زیاد در وعده افطار و بین صرف غذا سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود. وی ادامه داد: روزه داری برای بیماران دیابتی نوع ۲ که دیابت آنان با رژیم غذایی کنترل شده، مفیدست و نه فقط بیماری آنان را تشدید نمی کند بلکه کاهش وزن را نیز به همراه دارد که برای مبتلایان به دیابت دارای اضافه وزن یا چاقی مؤثر است. افرادی که برای کنترل دیابت خود از قرص استفاده می نمایند اگر علایم افت قند خون را در طول روز داشتند باید فوراً روزه خودرا باطل کنند. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برمبنای نظر اجماعی پزشکان متخصص و مؤسسه موضوع شناسی فقهی بیماران دیابتی که سن کمتر از ۶۵ سال داشته و تحت درمان و مراقبت پزشکی هستند و همراه با رعایت رژیم غذایی خود مجبور به استفاده از داروهای متفورمین، آکاربوز، گلوتازون و گروه گلیپتین ها هستند، در صورتیکه قند خون ناشتای آنان کمتر از ۱۴۰ میلی گرم در دسی لیتر و همین طور هموگلوبولین A1c کمتر از ۷ دارند، در صورتیکه آموزش پذیر و متعهد به پایش منظم قند خون بوده و اصول حفاظتی و پیشگیری را به دقت رعایت نمایند، می توانند روزه بگیرند. اسماعیل زاده اظهار داشت: بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ با نظر پزشک معالج و کارشناس تغذیه به شرط این که به سایر بیماری ها مبتلا نباشند، به آسانی می توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند و از اثرات مفید آن بهره کافی ببرند. بیماران دیابتی که روزه می گیرند باید با تنظیم داروهای مصرفی خود زیر نظر پزشک در وعده های سحر و افطار، رژیم غذایی مخصوص خودرا در افطار و سحر رعایت کرده و در مصرف غذاهای شیرین که در ماه مبارک رمضان در وعده افطار استفاده می شود، دقت و میزان سفارش شده توسط مشاورین تغذیه را رعایت نمایند. وی با آنکه سفارش می شود که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در صورت امکان قند خون پیش از سحر و پس از افطار خودرا کنترل کنند، تصریح کرد: بیماران دیابتی در صورتیکه قند خون پیش از سحری بالاتر از ۳۵۰ میلی گرم بر دسی لیتر داشته، وعده غذایی سحری نخورده باشند، روزانه برای کنترل قند خون دارو مصرف می کنند، انسولین در طول روز باید تزریق کنند و یا عوارض بیماری مانند عوارض کلیوی و چشم ها نمایان می شود، بهتر است روزه نگیرند و روزه داری برای این بیماران، سفارش نمی گردد. 1402/01/14 09:42:44 5.0 از 5 570 تگهای خبر: آب , اضافه وزن , برند , بهداشت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم صدور الکترونیک پروانه های غذایی خطرات لاغری با فرآورده های جعلی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی