معرفی دو رژیم غذایی برتر که سبب افزایش طول عمر می شوند گزارش جدید محققان؛ مین فود: برمبنای یک تحلیل جدید از رژیم های غذایی رایج، افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند، می توانند با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای یا کم چرب طول عمر خودرا بالا برند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، بررسی های پژوهشگران دانشگاه تکزاس نشان داد در ۴۰ کارآزمایی بالینی پخش شده، آنهایی که رژیم های غذایی کم چرب را مورد آزمایش قرار دادند، نشان دادند که این رژیم ها به پیش گیری از حملات قلبی و مرگ های زودرس در بین افراد در معرض خطر کمک می کنند. این افراد شامل افرادی هستند که قبلاً گرفتار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند و کسانی که دارای مشکلاتی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی هستند. رژیم های کم چرب، حداقل، بهتر از عدم تغییر در رژیم غذایی بود. با این حال، فواید رژیم غذایی معروف مدیترانه ای که سرشار از ماهی، سبزیجات، روغن زیتون و آجیل بود، بمراتب بیشتر بود. این رژیم غذایی به افراد کمک می کرد تا عمر طولانی تری داشته باشند و نه فقط خطر حمله قلبی، بلکه سکته را نیز کاهش می داد. کارشناسان می گویند بر طبق این یافته ها سفارش می کنیم: ماهی و غذاهای گیاهی بیشتری بخورید و مصرف گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. چربی ناشی از منابع گیاهی، مانند روغن های گیاهی و آجیل، بطور کلی از انواع غیراشباع هستند که ممکنست از سلامت قلب حمایت کند. سپس ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی تن که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند قرار دارند. مطالعات نشان داده است که این چربی های غیراشباع می توانند خطر مرگ سریع را در بین افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهند. در نقطه مقابل این طیف، چربی های ترانس مصنوعی قرار دارند که در خیلی از غذاهای فرآوری شده و تجاری یافت می شوند. آنها در فهرست مواد تشکیل دهنده به عنوان روغن های هیدروژنه ظاهر می شوند. چربی های ترانس می توانند کلسترول بد LDL را بالا برند و در عین حال کلسترول خوب HDL را کاهش دهند و با افزایش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی مرتبط هستند. این یافته ها برمبنای تحلیل و بررسی ۴۰ کارآزمایی بالینی با بیش از ۳۵۰۰۰ شرکت کننده بدست آمده است. بطور کلی، تنها رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم های کم چرب در کاهش خطر ابتلاء به عوارض قلبی یا مرگ مؤثر بوده اند. در میان شرکت کنندگانی که رژیم مدیترانه ای داشتند، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در ضمن یک دوره پنج ساله، ۱۷ مرگ کمتر در مقایسه با شرکت کنندگانی که به رژیم غذایی معمول خود پایبند بودند، وجود داشت. همین طور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۱۷ حمله قلبی کمتر و هفت سکته مغزی کمتر وجود داشت. این مزایا در افراد پیروی کننده از رژیم غذایی کم چرب، که شرکت کنندگان مصرف چربی خودرا به ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری روزانه محدود کردند، کمتر بود. در ضمن پنج سال، افرادی که از این رژیم ها استفاده می کردند، در مقایسه با شرکت کنندگانی که هیچ تغییری در رژیم غذایی نداشتند، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۹ مرگ کمتر و ۷ حمله قلبی کمتر داشتند. 1402/01/26 15:15:54 5.0 از 5 558 تگهای خبر: برند , بیمار , بیماری , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی