ترکیبات موجود در شکلات و انواع توت به تقویت حافظه کمک می کند مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید نشان داده است که احتمالا با افزایش سن بخشی از حافظه و توانایی های فکری از بین می روند، اما مواد مغذی به نام فلاوانول ها امکان دارد به پیشگیری از این زوال کمک نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان می گویند دریافت نکردن فلاوانول های کافی- ترکیبات طبیعی موجود در میوه ها، سبزیجات و حتی شکلات- می تواند منجر به کاهش حافظه در رابطه با افزایش سن شود. این تحقیق ۱۵ ساله نشان داده است فلاوانول ها برای شکنج دندانه دار، ناحیه ای در هیپوکامپ مغز که برای حافظه حیاتی می باشد، مفید هستند. دکتر «اسکات اسمال»، استاد عصب شناسی و مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر در دانشگاه کلمبیا نیویورک، اظهار داشت: «این نخستین بار است که می توانیم نتیجه بگیریم که فلاوانول ها بعنوان یک ماده مغذی برای مغز درحال پیری خوب عمل می کنند. ما در این مطالعه نشان می دهیم، کمبود فلاوانول ها سبب کاهش حافظه در رابطه با افزایش سن شما می شود.» اسمال اظهار داشت: «ممکن است همانطور که نوزادان برای مغز درحال رشد خود به مواد مغذی خاصی نیاز دارند، مغز سالمندان هم به مواد مغذی خاصی برای سلامتی مطلوب نیاز داشته باشد.» او تصریح کرد: «اکنون که مردم عمر طولانی تری دارند، دانشمندان به دنبال مجموعه ای از سفارش های مواد مغذی هستند که برای بدن و مغز درحال پیری مفید باشد.» علاوه بر انواع توت ها و شکلات تلخ، سایر غذاهای حاوی فلاوانول عبارتند از سیب، انگور، مرکبات، کاکائو و چای سبز. به قول وزارت کشاورزی ایالات متحده، منابع گیاهی خوب فلاوانول ها پیاز، فلفل تند، کلم پیچ، کلم بروکلی، و اسفناج هستند. تحقیقات قبلی روی موش ها نشان داد که ماده خاصی در فلاوانول ها به نام «اپی کاتچین» وجود دارد که رشد نورون ها و عروق خونی را زیاد می کند و حافظه را بهبود می بخشد. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که فلاوانول ها فقط حافظه تحت کنترل هیپوکامپ و نه سایر مناطق مغز را بهبود می بخشند. در مطالعات تحقیقاتی نشان داده شده است که مصرف غذاهای سرشار از فلاوانول به نفع سلامتی بوده و باعث کاهش خطر ابتلاء به بیماری های مزمن در ارتباط با مغز، قلب و سایر اندام ها می شود. منبع: minfood.ir 1402/03/17 09:37:16 5.0 از 5 799 تگهای خبر: بیمار , بیماری , سبزیجات , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی