مکمل های روغن ماهی تاثیری در بهبود سلامت ندارند ادعای جدید محققان؛ مین فود: یک مطالعه جدید نشان میدهد ممکنست استفاده از مکمل های روغن ماهی تاثیری در سلامت قلب و مغز و همین طور مفاصل، چشم ها و سیستم ایمنی نداشته باشند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، نویسنده مطالعه «جوانا اسدوریان» از دانشگاه تکزاس، اظهار داشت: «ما از آزمایش های تصادفی و بزرگ اخیر می دانیم که مکمل های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی پیشگیری نمی کنند، اما با اینحال یکی از رایج ترین مکمل هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید می باشد، مصرف می شود.» نویسندگان با بهره گیری از داده های برچسب مکمل های روغن ماهی موجود در بازار، درباره ی آن چه این برچسب ها واقعاً می گویند، تحقیق کردند. محققان همین طور کل دوزهای روزانه ترکیبی EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند. آنها دریافتند که ۲۰۸۲ مورد از ۲۸۱۹ مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که حدودا ۷۴٪ است. و از آنها، تنها ۱۹ درصد ادعای سلامت واجد شرایط مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را ارائه کردند. شایع ترین ادعاها اظهارات در مورد ارتقای سلامت قلب و عروق بود. این مطالعه همین طور تغییرات زیادی را در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، بطوریکه ۹٪ از مکمل ها در بین ۱۶ مارک برجسته حاوی دوز روزانه ۲ گرم یا بیش از ترکیب EPA و DHA بودند. این مطالعه نشان داد که از هر ۵ نفر بالای ۶۰ سال، ۱ نفر مکمل های روغن ماهی برای سلامت قلب مصرف می کند. دکتر «آن ماری ناوار»، یکی از نویسندگان این مقاله، اظهار داشت: «ممکن است بهتر باشد افراد روی مصرف سبزیجات تازه، عضویت در باشگاه ورزشی یا مصرف داروی درمان فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.» ناوار اظهار داشت: «به عنوان یک متخصص قلب و عروق، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی مصرف می کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری نمایند، می توانند مصرف آنرا متوقف کنند برای اینکه به آنها کمک نمی کند.» منبع: minfood.ir 1402/06/10 16:33:30 5.0 از 5 664 تگهای خبر: ایمنی , بیمار , بیماری , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی