رژیم غذایی گیاهی خطر دیابت را تا 24 درصد کاهش می دهد یافته محققان اتریشی؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید نشان داده است که رژیم غذایی سالم گیاهی می تواند خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را تا ۲۴ درصد کم کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، به قول محققان، خوردن میوه های تازه، سبزیجات و غلات کامل حتی در افرادی که استعداد ژنتیکی دیابت یا عوامل خطرزا مانند چاقی، سن بالا یا کمبود فعالیت بدنی دارند، این اثر محافظتی را دارد. بر اساس این گزارش، محققان بهبودهای سلامتی خاصی را از یک رژیم غذایی گیاهی شناسایی نمودند که از فرد در مقابل چاقی محافظت می کند. به گفته محققان، این موارد شامل بهبود در فراوری قند خون و همینطور عملکرد بهتر کبد و کلیه است. به گفته محققان، این بدان معناست که اثرات محافظتی یک رژیم غذایی گیاهی بسیار فراتر از کاهش وزن و کاهش چربی است. «تیلمن کوهن»، محقق ارشد و پروفسور تغذیه بهداشت عمومی در دانشگاه پزشکی وین اتریش، اظهار داشت: «مطالعه ما نخستین مطالعه ای است که نشانگرهای زیستی فرآیندهای متابولیک مرکزی و عملکرد اندام را بعنوان واسطه اثرات سلامتی رژیم غذایی گیاهی شناسایی می کند.» محققان خاطرنشان کردند رژیم های که هنوز مملو از شیرینی، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین هستند با افزایش ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ مرتبط هستند. برای این مطالعه، کوهن و همکارانش داده های بیشتر از ۱۱۳۰۰۰ شرکت کننده را در یک مطالعه مشاهده ای بریتانیایی در مقیاس بزرگ، که طی ۱۲ سال جمع آوری شده بود، بررسی کردند. آنها دریافتند که مقادیر طبیعی کلسترول، قند خون، التهاب و انسولین با خطر کم دیابت مرتبط می باشد. آنها همینطور دریافتند که عملکرد خوب کبد و کلیه در جلوگیری از دیابت مهم می باشد. کوهن در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «تحقیقات ما حالا نشان داده است که یک رژیم غذایی گیاهی سالم می تواند عملکرد کبد و کلیه را بهبود بخشد و در نتیجه خطر مبتلا شدن به دیابت را کم کند.» منبع: مین فود 1402/09/29 21:42:30 5.0 از 5 580 تگهای خبر: بهداشت , پزشك , تغذیه , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی