مصرف نمک برای سلامت کلیه ها مضر است محققان هشدار می دهند؛ مین فود: تحقیقات جدید تأیید می کند افرادی که همیشه مقداری نمک به وعده های غذایی خود اضافه می کنند، کلیه های شان در معرض خطر است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، این یافته حتی بعد از آنکه پژوهشگران سایر مسائل سلامت مانند اضافه وزن، ورزش نکردن یا سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی را در نظر گرفتند، ثابت شد. دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات چاقی دانشگاه تولان در نیواورلئان، اظهار داشت: «نتیجه این یافته ها این است که افزودن نمک به غذاها با افزایش ریسک بیماری مزمن کلیوی در جمعیت عمومی مرتبط می باشد.» چی و همکارانش اخیراً مطالعاتی را منتشر نموده اند که نشان داده است افزودن نمک به وعده های غذایی، احتمال ابتلاء به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و طول عمر افراد را می کاهد. در مطالعه جدید، آنها داده های بیش از ۴۶۵۰۰۰ نفر با میانگین سنی ۵۶ سال را تحلیل و بررسی کردند که هنگام ثبت نام، بیماری کلیوی نداشتند. سلامت و سبک زندگی شرکت کنندگان از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ مورد پیگیری قرار|گرفت. به گفته پژوهشگران، بیش از ۲۲۰۰۰ مورد بیماری کلیوی در طول دوره مطالعه تشخیص داده شد. در مقایسه با افرادی که هیچ گاه یا به ندرت به غذای خود نمک اضافه می کردند، احتمال ابتلاء به مشکلات کلیوی در افرادی که این کار را انجام می دادند بیشتر بود. این خطر با دفعاتی که افراد از نمک خوراکی استفاده می کردند افزایش می یافت. برای مثال، در مقایسه با افرادی که هیچ گاه نمک مصرف نمی کردند، افرادی که گفتند «گاهی» نمک اضافه می کردند، ۴ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری کلیوی بودند. افرادی که به طور معمول نمک اضافه می کردند، ۷ درصد بیشتر در معرض خطر بودند و کسانی که «همیشه» نمک اضافه می کردند، ۱۱ درصد خطر در آنها افزایش پیدا کرد. محققان خاطرنشان کردند که مسائل فیزیولوژیکی زیادی وجود دارد که مصرف زیاد سدیم را با عملکرد ضعیف کلیه مرتبط می کند، همچون تغییرات هورمونی و افزایش استرس اکسیداتیو در اندام های دوقلو. به گفته پژوهشگران، یافته های آنها از کاهش افزودن نمک به غذاها بعنوان یک راه حل مداخله ای بالقوه برای جلوگیری از بیماری مزمن کلیوی حمایت می کند. منبع: minfood.ir 1402/10/19 13:01:24 5.0 از 5 655 تگهای خبر: اضافه وزن , بیمار , بیماری , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی