خطرات تزریق بوتاکس تقلبی

خطرات تزریق بوتاکس تقلبی به گزارش مین فود، هشدارهای کارشناسان در رابطه با تزریق بوتاکس تقلبی که افراد آموزش ندیده انجام می دهند رو به افزایش است و اداره بهداشت شهر «نیویورک» به تازگی اعلام کرد سه نفر به علت تزریق بوتاکس تقلبی به صورت، گردن و قسمت فوقانی پشت یا زیر بغل، کارشان به بیمارستان کشیده است.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، این سه نفر چند روز یا چند هفته بعد از تزریق با طیفی از علایم شامل دوبینی، افتادگی پلک، دشواری در بلع، مشکل در تنفس و بالا بردن بازوها مواجه گشتند که در نهایت یکی از آنها به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و دو نفر دیگر در قسمت بستری شدند.
ماده فعال در بوتاکس یک نوع خاص از سم «نوروتوکسین» به نام «بوتولینوم» (Botulinum toxin) است. این سم از باکتری «کلستریدیوم بوتولینوم» تهیه و برای فلج کردن موقت عضلات استفاده می شود. با تزریق بوتاکس، اثر مخرب این سم بر اعصاب عضلانی سبب می شود عضلاتی که خطوط و چین و چروک ها را ایجاد می کنند، شل شوند و چروک ها کاهش یابند.
برخی افراد برای مقاصد زیبایی به سراغ تزریق بوتاکس می روند و برخی هم به علل پزشکی مانند درمان میگرن یا زیاد عرق کردن از این روش استفاده می نمایند. همینطور برای درمان برخی بیماری های مغز و اعصاب مانند لرزش غیرارادی در بعضی اندام ها مثل لرزش دست هم تزریق بوتاکس تجویز می شود.
به گزارش ایندیپندنت، مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا به تازگی گزارش داده که حداقل ۲۲ نفر در ۱۱ ایالت این کشور بعد از تزریق نوعی بوتاکس تقلبی با عوارضی همچون مشکل در تکلم، تنفس و تاری دید رو به رو شده اند. هرچند تابحال هیچ مرگی گزارش نشده است.
بنابر این گزارش، عموم مبتلایان زنان بین ۲۹ تا ۵۹ ساله با میانگین سنی ۴۱ سال بوده اند که تزریق بوتاکس را در «مراکز غیربهداشتی» مانند خانه ها یا مراکز فاقد مجوز انجام داده اند. افراد معمولاً به علت ارزان بودن تزریق بوتاکس به این مکانها رجوع می کنند.
در بعضی از آنها عوارض مانند تاری دید و افتادگی پلک ها، نزدیک محل تزریق ظاهر شد اما در بعضی دیگر، عوارض گسترده تر بود و به خستگی و ضعف عمومی منجر گردید. یبوست، بی اختیاری ادرار، خشکی دهان و مشکل در بلند کردن سر هم از علایم نگران کننده این تزریق اعلام شده اند.
کارشناسان سفارش می کنند که برای تزریق بوتاکس چه با هدف جوان سازی و چه با اهداف درمانی، باید با متخصص مشورت کرد و تزریق باید در مراکز دارای تاییده وزارت بهداشت و زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.



1403/03/16
13:27:47
5.0 از 5
232
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است