نوشیدن زیاد آب برای بدن مفید است؟ مین فود: شواهد جمع آوری شده موجود نشان میدهد نوشیدن حدود هشت فنجان آب در روز واقعا برای بدن مفید می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «بنجامین بریر»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، توضیح داد: «طبق دانش ما، این نخستین مطالعه ای است که مزایای مصرف آب بر نتایج بالینی را به شکل گسترده ارزیابی می نماید.» بهترین شواهد بر اساس این که مقدار زیاد آب برای شما مفید می باشد، از مطالعاتی به دست آمده است که به قدرت آن در جلوگیری از سنگ کلیه و همین طور کمک به کاهش وزن افراد اشاره می کند. اگر سنگ کلیه داشته اید، شواهد نشان میدهد که نوشیدن هشت فنجان آب در روز می تواند به جلوگیری از عود آن کمک نماید. به نظر می رسد نوشیدن شش فنجان یا بیشتر آب در روز به کاهش وزن اضافی در بزرگسالان کمک می نماید، بااینکه هشت فنجان در روز به کاهش وزن نوجوانان کمکی نمی نماید. همچنین اگر بزرگسالان مصرف آب خودرا بالا برند، سردردها کاهش پیدا می کند و آزمایشات دیگر نشان میدهد که آب زیاد می تواند به پیش گیری از میگرن و عفونت های دستگاه ادراری کمک نماید. مصرف حدود چهار فنجان آب در روز به افراد دچار دیابت کمک می نماید تا قند خون خودرا کنترل کنند. داده ها نشان داد نوشیدن آب بیشتر همین طور به بزرگسالان جوان کمک می نماید تا فشار خون خودرا به سطوح سالم کاهش دهند. بریر هشدار داد، با این وجود، ممکنست آب زیاد برای همه مناسب نباشد. او اظهار داشت: «ما می دانیم که کم آبی بدن، خصوصاً در افرادی که سابقه سنگ کلیه یا عفونت ادراری دارند، مضر است. از طرف دیگر، فردی که از تکرر ادرار در مواقعی رنج می برد، ممکنست از نوشیدن کمتر آب سود ببرد. یک رویکرد مشابه برای مصرف آب در همه وجود ندارد.» منبع: مین فود 1403/09/20 11:54:35 5.0 از 5 450 تگهای خبر: آب , برند , درد , دستگاه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان زوار اربعین برای نوشیدن آب منتظر تشنگی نباشند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی