عمر طولانی تر با نوشیدن قهوه صبحگاهی به گزارش مین فود، تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف قهوه فقط در بامداد با کاهش ۱۶ درصدی خطر مرگ زودرس و ۳۱ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با اشخاصی که قهوه نمی نوشند مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «لو چی»، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه تولین و سرپرست تیم پژوهش، در اطلاعیه ای اظهار داشت: «این نخستین مطالعه ای است که الگوهای زمان بندی نوشیدن قهوه و نتایج سلامتی را آزمایش می کند.» وی در ادامه می افزاید: «ما معمولا در سفارش های غذایی خود در مورد زمان بندی سفارش نمی نماییم، اما شاید باید در آینده به این مورد بپردازیم.» محققان داده های بیشتر از ۴۰۰۰۰ بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر را با استفاده از سوابق غذایی جمع آوری شده بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ تحلیل و بررسی کردند. مصرف قهوه به سه بازه زمانی تقسیم شد: بامداد (از ۴ بامداد تا ۱۱: ۵۹ صبح)، پس از ظهر (از ۱۲ پس از ظهر تا ۴: ۵۹ پس از ظهر)، و عصر (از ساعت ۵ پس از ظهر تا ۳: ۵۹ بامداد). نتایج نشان داده است کسانیکه به صورت انحصاری در بامداد قهوه می نوشند بیشترین بهره را از نظر طول عمر و سلامت قلب دارند. در همین حال، اشخاصی که در طول روز قهوه می نوشیدند، کاهش قابل توجهی در خطر مشاهده نکردند. این یافته ها صرف نظر از این که شرکت کنندگان قهوه با کافئین می نوشند یا بدون کافئین صادق بودند، و مقدار مصرف شده- چه کمتر از یک فنجان یا بیشتر از سه فنجان- تأثیری بر فواید آن نداشت. کارشناسان توافق دارند که زمان مصرف قهوه امکان دارد بر ریتم شبانه روزی و سطح هورمون تاثیر بگذارد. نوشیدن قهوه در اواخر روز امکان دارد تولید ملاتونین را مختل کند، هورمونی که خواب را تنظیم می کند و بر سلامت قلب تاثیر می گذارد. به گفته نویسندگان مطالعه، بعضی از نشانگرهای التهابی در خون دارای ساعت خاص خود هستند. و اثرات ضد التهابی قهوه امکان دارد هنگام مصرف در بامداد مؤثرتر باشد، زمانیکه این نشانگرها به اوج خود می رسند. منبع: minfood.ir 1403/11/02 10:39:37 5.0 از 5 488 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی