سیب زمینی سرخ کرده خطر مبتلاشدن به دیابت را زیاد می کند به گزارش مین فود، تحقیقات جدید نشان میدهد که مصرف منظم سیب زمینی سرخ کرده، احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را ۲۰ درصد می افزاید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، از طرفی، همان مطالعه نشان داد که جایگزینی این سیب زمینی های سرخ کرده با غذاهای سبوس دار می تواند احتمال ابتلاء به بیماری قند خون را تا ۱۹ درصد کم کند. دکتر «والتر ویلت»، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد و یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: «پیام بهداشت عمومی در اینجا ساده و قدرتمند است: تغییرات کوچک در رژیم غذایی روزانه ما می تواند تأثیر مهمی بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ داشته باشد. محدود کردن سیب زمینی- خصوصاً محدود کردن سیب زمینی سرخ کرده- و انتخاب منابع سالم و سبوس دار کربوهیدرات می تواند به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در سراسر جمعیت کمک نماید.» همانطور که تیم ویلت توضیح داد، تحقیقات قبلی نشان داده بود که سیب زمینی، عامل اصلی تغذیه ای در ایجاد دیابت است. اما آیا نحوه پخت سیب زمینی مهم است؟ مطالعه جدید بر داده های مربوط به بالای ۲۰۵۰۰۰ نفر که در مطالعه سلامت پرستاران نام نویسی کرده بودند، متمرکز بود. این مطالعات برای پژوهشگران تغذیه حکم معدن طلا را دارند، برای اینکه به مدت سه دهه، شرکت کنندگان پرسشنامه های دقیقی در مورد رژیم غذایی خود پر کرده بودند. در این نظرسنجی ها سوالاتی در مورد تعداد دفعات مصرف سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی پخته، آب پز یا پوره شده در هفته و غلات کامل نیز پرسیده شد. البته، سلامت هر شرکت کننده نیز بالاتر از ۳۰ سال مورد پیگیری قرار|گرفت. در طول این زمان، ۲۲۲۹۹ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند. در مورد سیب زمینی، نحوه پخت آن اهمیت داشت: در حالیکه فقط سه وعده سیب زمینی سرخ کرده در هفته خطر دیابت را ۲۰ درصد افزایش می داد، خوردن سیب زمینی پخته، آب پز یا پوره شده هیچ اثری بر خطر دیابت نداشت. سید محمد موسوی، نویسنده اصلی از دانشگاه هاروارد، اظهار داشت: «ما دریافتیم که جایگزینی سه وعده سیب زمینی سرخ کرده با غلات کامل- به عنوان مثال، پاستا یا نان سبوس دار- احتمال ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۱۹ درصد می کاهد. حتی جایگزینی با غلات تصفیه شده (نه سبوس دار) بجای سیب زمینی سرخ کرده به کاهش خطر دیابت کمک کرد.» 1404/06/07 12:58:42 5.0 از 5 275 تگهای خبر: آب , بهداشت , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی