ارتباط نوشیدنی های شیرین با اضطراب در جوانان مین فود: یک مطالعه جدید، ارتباط بین مصرف نوشیدنی های حاوی مقدار زیادی قند و علایم اضطراب در نوجوانان را شناسایی کرده است. به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه «بورنموث» قسمتی از تیمی بودند که در بررسی یافته های مطالعات مختلفی که رژیم های غذایی و سلامت روان افراد را بررسی نموده بودند، مشارکت داشتند تا یافته های مشترکی را اثبات کنند. نتایج بررسی های آنها در مجله تغذیه و رژیم غذایی انسان انتشار یافته است. دکتر «کلوئی کیسی»، مدرس تغذیه و یکی از نویسندگان این مطالعه اظهار داشت: با افزایش نگرانی در مورد تغذیه نوجوانان، بیشتر برنامه های بهداشت عمومی بر نتایج جسمی عادات غذایی نامناسب مانند چاقی و دیابت نوع ۲ تاکید کرده اند. در عین حال، نتایج سلامت روان رژیم غذایی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. اختلالات اضطرابی یکی از علل اصلی پریشانی روانی در میان جوانان است. در سال ۲۰۲۳ تخمین زده شد که از هر پنج کودک و نوجوان، یک نفر مبتلا به اختلال سلامت روان بوده است و اضطراب، یکی از شایع ترین بیماریهای گزارش شده است. مطالعاتی که توسط تیم تحقیقاتی بررسی گردید، مصرف نوشیدنی های شیرین و سلامت روان جوانان را بوسیله نظرسنجی ها اندازه گیری نمود. نوشیدنی هایی با مقادیر بالای قند می توانند شامل نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا، آبمیوه های شیرین، چای و قهوه شیرین شده و شیرهای طعم دار باشند. به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، نتایج بطور مداوم ارتباطی بین مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین و اضطراب نشان دادند. متخصصان تاکید می کنند به سبب ماهیت مطالعاتی که بررسی نموده اند، یافته ها شواهدی ارایه نمی دهند که مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین مستقیماً موجب اضطراب می شود. همین طور ممکنست تجربه علایم اضطراب منجر به مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین توسط تعدادی از جوانان شود. یا ممکنست عوامل رایج دیگری - بعنوان مثال، زندگی خانوادگی و اختلالات خواب - وجود داشته باشد که منجر به افزایش مصرف و علایم اضطراب می شود. دکتر کیسی اظهار داشت: بااینکه ممکنست در این مرحله نتوانیم علت مستقیم را تأیید نماییم اما این مطالعه ارتباط ناسالمی را بین مصرف نوشیدنی های شیرین و اختلالات اضطرابی در جوانان شناسایی کرده است. او در آخر اظهار داشت: اختلالات اضطرابی در دوران نوجوانی در سالیان اخیر به شدت بالا رفته است، ازاین رو شناسایی عادات سبک زندگی که می توان آنها را تغییر داد تا خطر ادامه این روند کاهش پیدا کند، مهمست. این مطالعه توسط دکتر «کریم خالد»، دانشجوی سابق دکترای دانشگاه بورنموث که حال در دانشگاه آمریکایی لبنانی بیروت کار می کند، هدایت شد. منبع: minfood.ir 1404/11/28 14:30:44 5.0 از 5 131 تگهای خبر: آب , برنامه , بهداشت , بیمار این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی