نازك شدن شبكیه از نخستین علایم پاركینسون

نازك شدن شبكیه از نخستین علایم پاركینسون مین فود: تهران – مطالعات محققان كره جنوبی نشان داده است نازك شدن شبكیه یكی از مهترین علایم مبتلا شدن به پاركینسون است.


به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، این مطالعه نشان داده است نازك شدن شبكیه منجر به كاهش سلول های مغزی می گردد كه ترشح كننده دوپامین هستند. دوپامین یك انتقال دهنده شیمیایی است كه نقش مهمی در بیماری های انحطاطی دارد.
كاهش نورون های دوپامین سبب كاهش توانایی چشم برای پردازش تصاویر و رنگ ها می گردد و این یكی از مهمترین دلایل مشكلات بینایی در افراد مبتلا به پاركینسون است.
پاركینسون بر اثر كاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز تولید می گردد. جسم سیاه پیام های عصبی را با استفاده از نخاع به عضلات مختلف ارسال می كند و این فرآیند با استفاده از ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و سبب اختلال در تعادل و كنترل عضلات می گردد. روش های رایج كنترل این بیماری، داروی هایی هستند كه با تحریك مغز، به ترشح دوپامین كمك می كنند. این روش ها بیماری را درمان نمی كنند، بلكه علایم را می كاهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت می باشد.
بیماری پاركینسون معمولا با لرزش یك دست آغاز می گردد و به تدریج اغلب اندام را درگیر می كند.
بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به پاركینسون مبتلا هستند. پاركینسون دومین بیماری شایع عصبی بعد از آلزایمر است.
با استفاده از این دستاورد می توان بیماری پاركینسون را با یك اسكن ساده در مراحل اولیه تشخیص داد. این مطالعه نشان داده است نازك شدگی شبكیه علاوه بر پاركینسون می تواند نشانه بیماری های دیگری هم باشد.
نتایج این مطالعه در نشریه Neurology انتشار یافته است.
علمی (6) **9259**1440


1397/05/28
00:13:15
5.0 از 5
4610
تگهای خبر: بیمار , بیماری , علم
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است