ناآگاهی مردم از ابتلاء به پوكی استخوان

دبیر علمی سمپوزیوم تازه های استئوپروز مطرح كرد

ناآگاهی مردم از ابتلاء به پوكی استخوان به گزارش مین فود دبیر علمی سمپوزیوم تازه های استئوپروز اظهار داشت: بخش قابل توجهی از افرادی كه پوكی استخوان دارند از بیماری خود آگاه نیستند. افرادی كه در معرض پوكی استخوان هستند باید بموقع برای تشخیص رجوع كنند.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، دكتر افشین استوار در افتتاحیه سمپوزیوم تازه های استئوپروز كه امروز پنج شنبه(۲ آبان) در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار نمود: بسیج ملی آگاهی رسانی درباره پوكی استخوان را با شعار «پیشگیری از پوكی استخوان با تشخیص به موقع» در كشور در حال اجرا داریم و از افرادی كه در معرض پوكی استخوان هستند بخصوص خانم هایی كه در سنین یائسگی هستند می خواهیم كه برای تعیین وضعیت استخوان خود به پزشك رجوع كنند. این طرح در طول این هفته در حال اجرا می باشد و هفته ی آینده هم ادامه دارد.
وی افزود: در این كمپین دانشگاه های علوم پزشكی با ما همكار هستند. این كمپین با همكاری مركز تحقیقات استئوپروز، مركز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، دفتر پیشگیری و كنترل بیماری های عضلانی اسكلتی وزارت بهداشت، دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت، دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس، انجمن استئوپروز ایران و شبكه تحقیقات استئوپروز شكل گرفته است.
دبیر علمی سمپوزیوم تازه های استئوپروز با اشاره به تدوین باردیگر گایدلاین كشوری استئوپروز اظهار داشت: در جهت تدوین باردیگر ی این گایدلاین سه پنل در این سمپوزیم خواهیم داشت كه پنل اول؛ پیشگیری و ارزیابی خطر، پنل دوم؛ تشخیص و درمان و پنل سوم پیگیری و توانبخشی نام دارد.




1398/08/02
13:28:01
5.0 از 5
4362
تگهای خبر: آب , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است