۳ سفارش كلیدی درباره پوكی استخوان

۳ سفارش كلیدی درباره پوكی استخوان به گزارش مین فود سلول های موجود در استخوان ها بگونه ای هستند كه استخوان های ضعیف و فرسوده را از بین برده و استخوان های جدید و قوی را جایگزین می كنند.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، این فرآیند به صورت طبیعی رخ می دهد. هرچند، گاهی اوقات سیستم از بین رفتن و جایگزین شدن به درستی عمل نمی كند و بافت استخوانی سریع تر از آنچه بازتولید شود تجزیه می شود. به صورت طبیعی در استخوان ها فضای خالی وجود دارد اما زمانیكه میزان استخوان بیشتری از بین برود و فرآیند استخوان سازی كُند شود، این فضاهای خالی گسترده تر می شود. در این شرایط استخوان ها ضعیف شده و مستعد شكستگی می شوند و احتمال پوكی استخوان وجود دارد.
عوامل گوناگونی باعث ضعیف شدن استخوان ها و عدم جایگزینی بافت استخوانی تازه می شوند كه از آن جمله می توان به سن، مصرف برخی داروها، بیماری های التهابی و تغییرات هورمونی اشاره نمود.
به گزارش شبكه خبری سی ان ان، علاوه بر مصرف دارو رعایت نكات ساده ای می تواند به بهبود كیفیت زندگی مبتلایان به پوكی استخوان كمك نماید كه شامل موارد زیر است:
افزودن كلسیم به رژیم غذایی: كلسیم به مستحكم شدن استخوان ها كمك می نماید ازاین رو دریافت میزان كافی از این ماده معدنیِ ضروری برای افراد مبتلا به پوكی استخوان ضروری می باشد. به قول محققان بهتر است كلسیم مورد نیاز بدن را از راه مواد غذایی حاوی آن همچون محصولات لبنی، گیاهان دارای برگ های سبز و غذاهای دریایی تامین كرد.
تحرك داشتن: در كنار رعایت رژیم غذایی، ورزش كردن در كنترل بیماری پوكی استخوان ضروری می باشد. هرچه فرد میزان تحرك كمتری داشته باشد بیشتر احتمال دارد گرفتار بیماری پوكی استخوان شود.
خودداری از استعمال سیگار و مواد الكلی: استعمال سیگار فاكتور خطرزای اصلی در بروز پوكی استخوان و شكستگی های استخوانی است ازاین رو برای جلوگیری از ضعیف شدن استخوان ها لازم است مصرف سیگار ترك شود. همینطور مصرف مواد الكلی می تواند به سلامت استخوان ها صدمه وارد كند.
در عین حال سفارش می شود كه از چكاپ های پزشكی در این خصوص در سنین سفارش شده غافل نشوید و حتما به سفارش های پزشك معالج خود با اطمینان كامل عمل نمایید.



1398/09/25
20:24:16
5.0 از 5
4544
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , دارو
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است