كاهش جهانی موارد مبتلاشدن به وبا

كاهش جهانی موارد مبتلاشدن به وبا مین فود: پیشرفت های بدست آمده در زمینه پیشگیری و كنترل بیماری وبا در بعضی از كشورهای اصلیِ محل شیوع این بیماری، با كاهش موارد جهانی مبتلاشدن به آن همراه بوده است.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اطلاعیه ای و با تاكید بر اقدامات موثر در پیشگیری و كنترل بیماری وبا در نقاط كانونی شیوع این بیماری همچون هائیتی، سومالی و كنگو اعلام نمود: موارد مبتلاشدن به وبا در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ كاهش ۶۰ درصدی داشته است.
«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیركل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: كاهش موارد مبتلاشدن به بیماری وبا در چندین كشور اصلی شیوع این بیماری مشاهده شده كه حاكی از تقویت مشاركت كشورها در اعمال اقدامات جهانی با هدف كند ساختن و پیش گیری از شیوع وباست.
وی اشاره كرد: راهكار دائمی برای ریشه كن ساختن بیماری وبا به تقویت دسترسی افراد به آب شرب سالم و رعایت بهداشت و نظافت بستگی دارد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۹۹ هزار و ۴۴۷ مورد مبتلاشدن به وبا و ۲۹۹۰ مورد مرگ ناشی از آن در ۳۴ كشور گزارش شد. درحالیكه شیوع این بیماری در كشورهای مختلفی همچنان ادامه دارد موارد مبتلاشدن به این بیماری در سال ۲۰۱۹ روند كاهشی داشته است.




منبع:

1398/09/30
13:39:14
5.0 از 5
4574
تگهای خبر: آب , بیمار , بیماری , سایت
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است