آخرین وضعیت ایرانیان انتقالی از چین

آخرین وضعیت ایرانیان انتقالی از چین مین فود: معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اشاره به آخرین وضعیت بیماری كرونا ویروس در جهان و ایران به ارائه راهكارهای لازم در جهت پیش گیری از ورود این ویروس به كشور پرداخت.



به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رییسی كه به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی و معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور شركت كرده بود، با اشاره به تاریخچه كرونا و آخرین وضعیت آن در جهان و ایران اظهار داشت: ابتدای پیدایش این ویروس در چین برای مدتی سیستم پذیرش بیمار و شیفت بندی پرسنل به خاطر هجوم بیماران در بیمارستان های این كشور با مشكل مواجه گردید.

وی سیستم قرنطینه در چین را خیلی مشكل و جدی اعلام نمود و اظهار داشت: ۱۱ میلیون چینی در شهر "ووهان" بطور كامل و ۵۹ میلیون چینی در استان "هوبای" بهطور نسبی در قرنطینه قرار دارند. الان ۲۴ كشور جهان درگیر كروناویروس هستند و ۹۱۰ نفر كشته شده اند و بیشتر از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینكه هیچ كروناویروسی حتی "سارس" و "مِرس" به این اندازه در جهان كشته نداده است، اظهار داشت: در عین حال باید توجه داشت كه كروناویروس جدید بااینكه نسبت شیوع بالاتری نسبت به كروناویروس های قبلی دارد ولی نسبت مرگ افراد در آن بسیار كمتر از بقیه و در حد دو درصد است.

وی بار دیگر با تاكید بر اینكه كرونا وارد كشور نشده است از معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی خصوصاً دانشگاه های علوم پزشكی مرزی خواست حداكثر تلاش خودرا در جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری ازابتلا به كرونا به كار گیرند.

رئیسی اشاره كرد: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شده است و هموطنانی كه آنجا هستند هم با داشتن كارت سلامت و اعلام اسامی شان به وزارت بهداشت توسط نهادهای ذیربط و تحت كنترل می توانند وارد كشور شوند.

وی اشاره كرد: ۵۷ دانشجوی ایرانی در "ووهان" تحت تدابیر لازم قرنطینه بودند و الان ۶ روز است وارد كشور شده اند و هیچ مشكلی ندارند. در عین حال یك هفته دیگر در قرنطینه می مانند.

رئیسی اضافه كرد: تمام ضوابط یك قرنطینه كامل از درون هواپیما تا ورود و اقامتشان در كشور برای آنان اجرا شده است و برای اطمینان حتی پسماندهای هواپیما و محل اقامت شان بی خطرسازی و امحاء می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین های حرارتی نصب شده كه این كار در فرودگاه های بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی از معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی كشور خواست مرزهای ورودی شامل زمینی، دریایی و هوایی را به دقت كنترل كنند.

رئیسی خطاب به معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استانها نیز اظهار داشت: با آموزش سراسری به دانش آموزان شرایط برای شست وشوی مداوم دست ها با مایع مخصوص در تمام مدارس تدارك دیده شود و یكی از زنگ های تفریح را به صورت نمادین در هر روز زنگ شست وشوی دست ها قرار دهند برای اینكه این كار تا ۹۰ درصد از مبتلاشدن به كرونا جلوگیری می كند.

به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، در ادامه این جلسه دكتر مهرزاد حمیدی- معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش - ضمن اشاره به هماهنگی های به عمل آمده برای آموزش پیش گیری از كرونا ویروس اظهاركرد: وزارت آموزش و پرورش با همكاری وزارت بهداشت برای پیش گیری از مبتلاشدن به كروناویروس آمادگی كامل دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: ادارات كل آموزش و پرورش كلیه استانها هماهنگ با دانشگاه های علوم پزشكی در راه ارتقای سلامت دانش آموزان گام برخواهند برداشت.

در بخش دیگری از این ارتباط ویدئویی معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی مرزی آخرین اقدامات درباب كنترل كروناویروس را در استان های خود گزارش كرده و معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استانها نیز آخرین اقدامات و برنامه های خود دراین زمینه را تشریح كردند.

بنابر اعلام وبدا، در این ارتباط زنده كه در محل دفتر معاونت بهداشت انجام شد تعدادی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.





منبع:

1398/11/22
16:00:59
5.0 از 5
4360
تگهای خبر: برنامه , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است