گوشت غذای سالمی نیست مطالعات پژوهشی تایید می كنند؛ مین فود: مطالعات اخیر نشان میدهد مصرف گوشت قرمز و فراوری شده ریسك بیماری های قلبی و عروقی و مرگ زودهنگام را بیشتر می كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، «نورینا آلن» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث وسترن شیكاگو، در این زمینه می گوید: گوشت قرمز و فراوری شده را در حد اعتدال مصرف نمایید چونكه حتی دو وعده یا بیشتر مصرف آن در هفته با افزایش خطر بیماری قلبی و مرگ مرتبط می باشد. در سال ۲۰۱۵، سازمان بهداشت جهانی طبق مستنداتی به این نتیجه رسید كه گوشت های فرآوری شده علت اثبات شده سرطان هستند و گوشت قرمز هم احتمالاً چنین تاثیری دارد. مطالعه جدید مربوط به بررسی ۶ مطالعه شامل حدود ۳۰ هزار نفر بود. شركت كنندگان به مدت ۳۰ سال تحت نظر بودند. محققان دریافتند افرادی كه تنها ۲ وعده گوشت فراوری شده در هفته مصرف می كردند ۷ درصد بیشتر با ریسك بیماری قلبی و سكته روبرو بودند. گوشت های فراوری شده شامل هات داگ، سوسیس و كالباس است. افرادی كه دو وعده یا بیشتر گوشت های غیرفراوری شده نظیر گوشت گوساله و خوك مصرف می كردند، ۳ درصد بیشتر با خطر بیماری قلبی و سكته مواجه بودند. در مورد گوشت مرغ رابطه حتمی یافت نشد و نیاز به مطالعات بیشتر دراین زمینه است. اما هیچ رابطه ای بین مصرف گوشت ماهی و افزایش خطر بیماری قلبی و سكته یافت نشد. به گفته آلن، هرچقدر میزان مصرف گوشت قرمز و فراوری شده توسط فرد بیشتر باشد، ریسك مبتلاشدن به بیماری قلبی، سكته و مرگ زودهنگام بیشتر خواهد بود. محققان وجود میزان بالا چربی های اشباع شده و سدیم را عامل احتمالی این رابطه می دانند. منبع: مین فود 1398/12/01 13:32:23 5.0 از 5 4775 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , سرطان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی