رژیم غذایی بر نتیجه بهتر شیمی درمانی تاثیر دارد تحقیقات نشان می دهد؛ مین فود: مطالعه جدید نشان میدهد نوع تغذیه بر نتیجه شیمی درمانی تاثیر خوبی دارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا دریافتند رژیم غذایی می تواند سبب تغییر در میکروب های روده فرد در واکنش به داروی شیمی درمانی شود. مؤلفه های متداول رژیم غذایی روزانه، نظیر اسیدهای آمینه، می تواند سبب کاهش یا افزایش تأثیرگذاری و مسمومیت داروهای مورداستفاده در درمان سرطان شود. این یافته می تواند راهی جدید برای پیش بینی دوز مناسب و کنترل بهتر عوارض جانبی شیمی درمانی باشد. «الین اُرورکه»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «برای نخستین بار مشاهده کردیم که تغییر میکروب یا افزودن تنها یک اسیدآمینه به رژیم غذایی می تواند دوز بی ضرر دارو را به یک داروی بسیار سمی تبدیل نماید.» تغییراتی که رژیم غذایی بر میکروارگانیزم ها می گذارد می تواند سبب افزایش مسمومیت داروی شیمی درمانی تا ۱۰۰ برابر شود. به گفته پژوهشگران، تلفیق رژیم غذایی و میکروب های مختلف سبب تغییر در نحوه واکنش میزبان به شیمی درمانی می شود. طبق این گزارش، «داده ها نشان میدهد که یک رژیم غذایی واحد می تواند متابولیسم میکروب ها را تغییر داده و متعاقباً، واکنش میزبان را به دارو تغییر دهد و حتی برعکس نماید.» در مجموع می توان به این نتیجه رسید که ما فقط نباید برای خودمان غذا بخوریم بلکه باید به فکر بیش از ۱۰۰۰ گونه میکروارگانیزم های باشیم که در درون ما زندگی می کنند چونکه نحوه تغذیه این میکروارگانیزم ها تاثیر ژرفی بر سلامت بدن و واکنش به درمان پزشکی دارد. 1399/03/22 13:44:21 5.0 از 5 2759 تگهای خبر: پزشك , تغذیه , دارو , درمان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی